Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning NU har jag bestämt mig för att köpa en bomlös Torsionsadel. Men nu är frågan, vilken ska jag välja? Har att välja mellan en Dressage med...
2
Svar
21
· Visningar
2 168
Senast: Pippi
·
S
Ridning Är det fler än jag som hade varit intresserad av en bomlös skolsadel? Har mailat Torsion om det och de gör ju sadlar på "beställning"...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 054
Senast: Tez1
·
N
Ridning Jag skulle vilja höra lite åsikter om vad ni inom barocken anser om ridning i nedförsbacke och om ni tar hjälp av det nångång? //Jenny
Svar
15
· Visningar
2 915
Senast: Darby
·
S
Ridning Nu ska ni få roa er med att analysera, kritisera och komma med råd. ;) Lite snabb summering: Hade ute equiterapeut i april då det...
2
Svar
37
· Visningar
2 749
Senast: Spider84
·
W
Ridning Nu är det så att det har kommit en ny häst till flocken. Hon är 5 år, inriden för ett år sen och har stått sen dess... Hon är helt...
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: true_blue
·
G
Ridning Eller rättare sagt, jag hade inget att säga då jag kan för lite. Jag lägger tråden här då de flesta av de som jag jag verkligen...
2
Svar
38
· Visningar
2 825
Senast: Gripen
·
M
Ridning vad skiljer barock ifrån western? har ett arab sto som är barock tränad en längre tid men så köpte jag henne och jag rider western och...
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: Ajabaja
·
Ridning håller på med att markarbeta mitt halvblods sto då hon fått ont i ryggen när jag satt igång henne efter betet. men undrar bara om hon...
Svar
6
· Visningar
1 588
Senast: urkella
·
U
Ridning Jag funderade lite på oss alla som håller på och försöker med akademisk/barockridning - de flesta av oss har väl gammal ridskoleridning...
Svar
13
· Visningar
2 695
Senast: Frida_s
·
M
Ridning Hej, jag är intresserad av att börja med att rida barock. Vet nån om det finns någon klubb eller sällskap som man kan ansluta sig till.
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Borkan
·
S
Ridning \"Bästa\" barocksadeln? Om man vill ha en sadel att rida AR i på en outbildad häst, vilken ska man då välja? Spansk, Portugisisk, Bent...
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: evis
·
S
Ridning Inom "vanlig" dressyr finns betäckningar som a - b - c tränare. Finns det någon motsvarighet inom den akademiska ridningen? Jag har...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 922
Senast: true_blue
·
T
Ridning Har ni läst Christina Drangels insändare i en ridsporttidning där det står att Umeå RK och Ridsportförbundet nu förbjudit Bent att hålla...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
17 587
Senast: tottenham
·
S
Ridning Jag hörde från ett håll jag inte kan vara säker på...eller ja snarare hennes första källa, att riddarpovet ska göras om så att man har...
Svar
1
· Visningar
915
T
Ridning Jag har en liten undran: Om man är totalt "grön", dvs helt och hållet nybörjare när det gäller AR - hur bär man sig då åt för att börja...
Svar
10
· Visningar
1 370
Senast: Lindi
·
Ridning Jag har en nordistravare som jag egentligen rider western på, men det drar sig alltmer mot barockstilen eftersom han visar såna...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: evis
·
H
Ridning Arbetar gärna min häst vid hand. Övar öpnna & sluta i skritt och trav, gär bra även mitt i paddocken. Har även börjat med halva...
Svar
16
· Visningar
1 243
Senast: psychogrrl
·
P
Ridning Vilka hästraser är bättre lämpade för samling? Om man nu överhuvudtaget kan säga att vissa raser är bättre lämpade än andra? Kan man det?
2 3
Svar
48
· Visningar
4 177
Senast: Pippi
·
Ridning Har en travare som jag rider mycket på och håller på att träna på galoppen just nu. Var med en kompis som nyss börjat rida AR och blev...
Svar
8
· Visningar
1 219
Senast: Shadowfaxe
·
Ridning Jag känner mig ofta väldigt ensam i min ålder när jag rider då jag mött nästan endast äldre som rider AR. jag är 19 och började med AR...
2
Svar
28
· Visningar
2 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka