Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Efter sommarens häst- och riduppehåll är jag nu tillbaka i sadeln igen, för att genast upptäcka att jag sitter ruggigt dåligt. Den långa...
Svar
9
· Visningar
1 605
Senast: mimmis
·
M
Ridning Jaghar förstått att det är an barock-torsion (bomlös) på gång, är det någon i stockholmstrakten som har en torsion jag skulle kunna...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: mimmis
·
M
Ridning jag har aldrig riktigt fattat vad detta är? vad är det för skillnad på detta och vanlig dressyr? varför rider ni detta? skick gärna med...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Hallarby
·
Ridning Nu drar vi igång en barockträff i bohuslän!! vi har: *manege *paddock *rasthagar *gräsbana *kafeteria detta är på vårat...
2
Svar
29
· Visningar
2 211
A
Ridning Drar verkligen en muskel ihop sig automatiskt vid tryck?Har länge fått höra att det ÄR så, men varken mina eller några försökspersoners...
2
Svar
29
· Visningar
3 006
Senast: martha
·
Ridning Kan man kombinera en s-stång och en bridong? Pållen och jag red på kandar ett tag, dock inte för tillfället. Men jag är på jakt efter en...
Svar
6
· Visningar
1 188
C
Ridning Se här: en konstruktiv tråd! ;) Vilka problem har du och din häst löst mha AR? Vilka grundsvårigheter hade just ni, och hur har ni...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 719
Senast: seejii
·
Ridning Såg igår hela OS-küren. - Tack svt24!!! - Hubertus Schmidt på Wansuela Suerte. Jag tror att han var i stort sett så nära det går att...
Svar
11
· Visningar
1 644
Senast: fio
·
Ridning jag rider min valack barbacka nu tills jag sparat pengar till att köpa en Torsion, och tänkte... Vi har skumgummi hemma, och om man...
Svar
1
· Visningar
876
Senast: alisson
·
Ridning Lite nya bilder på oss. Bilderna är från i lördags. Har ju haft ute ridbilder förut, lägger ut en länk till de oxå, så kan ni ju se hur...
Svar
11
· Visningar
1 693
Senast: seejii
·
Ridning Hej! Jag har en knabstrupper på 3 år som snart ska ridas in. Jag funderar på bomlöst då jag vill ha något som han kan växa och musklas...
2
Svar
26
· Visningar
2 428
Senast: kiki
·
Ridning Är det någon som vet vad Eklind hette i förnamn, vad han har skrivit, och var man kan få tag på det? Tacksam för alla tips.
Svar
2
· Visningar
913
Senast: via
·
Ridning Nu har jag fått så många olika bud att ögonen går i kors och tänkte därför fråga er här på buke: Hur definierar ni Akademisk dressyr...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: Missemyran
·
Ridning VAr inne och läste en intressant tråd på ridning och vinklar och vad som är ok att kräva av en häst med sämre förutsättningar. SÅ jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
9 587
Senast: Zora
·
Ridning Eftersom jag uttryckligen är intresserad av en diskussion kring detta ämne, plockar jag in en del ur ett inlägg jag hade under...
2
Svar
28
· Visningar
2 825
F
Ridning Har ett 17årigt dressyrsto som T-märktes för 10 år sen pga skada vid träning (kotledsinfl). Hon har promenadridits sen dess, har ingen...
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: psychogrrl
·
Ridning Någon som vet vad den tråden hette? har bara hittat den på Ridkonst, har för mej att den fanns på Buke oxså. Skulle nämligen vilja läsa...
Svar
2
· Visningar
996
C
Ridning Hallo! Jag är ny här. Jag tycker om er allihopa redan. Var snälla mot mig! :bow: Någon som vet något om hur det fungerar med...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: svea
·
P
Ridning Jag och min medryttare ska på kurs med SC nästa helg. Finns det någon chans att få se nåt Bukefolk där?
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Filosofen
·
Ridning Kan en barbackapad ha samma funktion som t.ex en Barefoot? om man använder de paddar som finns till bomlösa sadlar? vad är skilldnaden?
Svar
2
· Visningar
1 096
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka