Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vad har ni märkt för skillnader på er själva och er häst sen ni började träna/rida akademiskt? Har ni märkt några negativa effekter...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: evis
·
S
Ridning Vad säger ni om att rida i en bomlös sadel?? Någon som har erfarenhet, eller har provat?? Var inne på www.torsionsaddles.com och...
Svar
14
· Visningar
1 379
Ridning Vill börja träna barock med min nordis. Men hur ska jag börja? Verkar bäst att börja från marken, men hur börjar man? Vad behöver man...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Malinnea
·
C
Ridning Nu har jag börjat FÖRSÖKA göra öppna när jag jobbar hästen från marken. Men jag vet inte om det är jag som gör fel eller hon som inte...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: strega
·
S
Ridning Hoppas att jag får lov att lägga den här tråden här. Det är inte alls kul att ens behöva göra det här, men jag måste sälja min damsadel...
Svar
17
· Visningar
3 387
Senast: arnac
·
Ridning Med tanke på den tumult som varit på forumet i omgångar tänkte jag dela med mig av en mycket bra text. Visserligen har det inte mycket...
Svar
3
· Visningar
1 260
Senast: psychogrrl
·
S
Ridning Då det är ont om duktiga AR tränare där jag bor vilket gör det svårt för mig att rida regelbundet för instruktör utan att behöva åka...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: Spider84
·
Ridning Hur ska man börja? Hästen är utbildad Lb dressyr men nästan uteslutande skogsmulle riden den senaste tiden. Så lär få repetera en hel...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Immer
·
Ridning Besokte en trevlig hastmassa i helgen Equimondo . Forutom "barockridning" fanns aven korning, frihetsdressyr, mm och en massa...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Darby
·
Ridning hur tränar ni era hästar nu när det e så varmt?? min valack har lite ont av att det är så varmt och blir helt seg o trött. försöker...
2
Svar
22
· Visningar
2 124
U
Ridning Utprovning av \"barocksadlar\"?? Ja, jag vet att detta är en utrustningsfråga, får den vara kvar ändå...? :crazy: Jag funderade lite...
Svar
8
· Visningar
1 732
Senast: Tez1
·
M
Ridning Var nog inne under fel ämne först (ridning)... Jag undrar om det finns någon som kan tipsa mig om övningar för att lösgöra hästen...
Svar
10
· Visningar
1 081
Senast: Malinski
·
Ridning Jag åkte till Danmark i förmiddags, tillsammans med Stallkatten, Knickedick, Buongusto och Mnemnet (eller hur det nu stavas). Som...
Svar
2
· Visningar
1 008
Ridning Jag försöker få en tjej i stallet att börja rida AR för hennes häst skull. men hon är rädd att hon skall bli svullen i frambenen vid...
Svar
7
· Visningar
1 106
S
Ridning Ganska ofta när man visar bilder på det här forumet, visas bilder med hästar som utför rörelser där all vikt läggs på bakbenen (är inte...
Svar
10
· Visningar
1 266
Senast: true_blue
·
Ridning Ska rida min första lektion för en "AR-person" idag, tänkte att jag ville göra detta barbacka :love:. Vad tror ni kan man det, eller är...
Svar
13
· Visningar
1 362
Senast: gummisnodd
·
Ridning Var kan man hitta en sådan? Alltså en sådan som sitter från de två yttre kapsonringarna och upp mellan öronen på hästen för att kapsonen...
Svar
4
· Visningar
1 073
·
A
Ridning Kanske en dum fråga men jag har ingen aning om vad detta är. HAr kanske hört talats om det innan men jag har isåfall total glömt det. :o...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: mandalaki
·
J
Ridning Jag var på islandshäst-SM i helgen och då var det ngn som hette Ronlad alain eller ngt liknadne som hade clinic i barockridning. Det han...
Svar
17
· Visningar
2 525
·
B
Ridning Min väninna här helfrälst i barock, hon läser och går på allt som har med barock att göra, senast på Rockelstad o tittade på Borba. Nu...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Dainty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka