Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Min häst har ganska dåliga hasor, något som var ett problem under hennes tid som travhäst. Nu har jag tänkt försöka mig på att börja...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: keramin
·
Ridning Har idag läst på Sylvia Lochs (jätteintressanta!) hemsida och hittade följande textsnutt: "Happily there is also now a revival of the...
2
Svar
23
· Visningar
2 626
Senast: Annellen
·
C
Ridning Jag undrar hur sporrar ses inom barockridningen. Är det få som använder det osv. Ska sporrarna vara minipluttiga eller ultralånga...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Jegra
·
Ridning när man gör en levad så ska man väl först göra piaff och sen så sätter sig hästen i en levad eller går det att göra levad ur "inget"...
Svar
7
· Visningar
1 702
Senast: svea
·
D
Ridning Vad har ni för tankar om tungfel? Mitt lilla halvblod, som var inriden, men stått en tid när jag tog över honom, har ända sen början...
Svar
18
· Visningar
3 261
Senast: DrKatarina
·
Ridning Är det någon här som har sporrar? Av vilken anledning? Är du helt AR-inriktad eller rids även dressyr i tävlningsform? Är ni några som...
2
Svar
39
· Visningar
2 777
Senast: pozze
·
Ridning Hur kan man börja med passagen på en häst där piaffen sitter bra? Några idéer?
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: HillsBon2
·
Ridning Har bara hittat det på Markus Postorder (Levad) där det kostar cirka 700-800 kr, finns det fler affärer/ställen med detta bett?:
2
Svar
26
· Visningar
2 882
Senast: paradox
·
Ridning någon som har bra tips på hur man man påbörja samling i tömmarna? har ett tvåårigt sto som tömkörs regenbundet och går då stabilt i en...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 556
·
Ridning Har tillbringat dagar vid nätet och kollat in sadlar nu. Fastnade för Alta Escuela eftersom min häst är bred och kort. Har svårt att...
Svar
3
· Visningar
1 422
Senast: knyttet
·
Ridning Det kommer ibland fram åsikter om att det bara är AR som är den tillåtna åsikten här inne. Kanske är det så, även om jag är tveksam...
Svar
16
· Visningar
1 712
Senast: psychogrrl
·
Ridning Vad betyder begreppet lösgjord för dig? Jag tycker mig förstå att ordet lösgjord betyder olika saker för olika folk.
Svar
12
· Visningar
1 607
·
F
Ridning Förr i tiden kunde tydligen 6 åringarna alla rörelser och tävla och vinna i svår dressyr. Idag kan 6 åringarna knappt byta galopp. Hur...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 298
Senast: Jfrelin
·
C
Ridning Nu e jag trött på att se alla som ska träna skolor, halvasteg, hoppning o allt möjligt men de kan ju inte ens svänga eller stanna sin...
Svar
15
· Visningar
1 442
Senast: true_blue
·
Y
Ridning Jag har fått en häst till, ett sto, engelskt fullblod, 3 år, bra stam, trevlig exteriör, bra psyke, toppen gångarter. Det lät bra va...
2
Svar
29
· Visningar
2 128
Senast: Shasta
·
P
Ridning har en nordsvensk travare som jag ägt ett år...har jobbat honom värligen från grunden...(trodde jag) i dag vill han inte trava utan...
Svar
7
· Visningar
1 888
Senast: Jane_Done
·
Ridning vad anses det egentligen om halsförlängare/"gummiband" innom AR? Måste ju ha det för annars går han med underhals och kan inte slappna...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 651
Senast: C_L
·
Q
Ridning Jag har en systerdotter på 5 år och jag har lovat henne att jag ska lära henne rida. Visserligen är jag ingen utbildad tränare, men...
Svar
4
· Visningar
1 150
Senast: must
·
C
Ridning Kanske konstig fraga, men jag ska göra en intervju med en bekant som bade tillverkar och undervisar i ridning med damsadel, vad skulle...
Svar
16
· Visningar
2 034
Senast: C_L
·
A
Ridning I den senere tid har jeg sett noen oppvisninger og bilder tatt fra oppvisninger gjort av barokkryttere. Alle har veldig store kjoler som...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: Vimsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka