Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Min häst har en riktigt dålig ovana! :mad: När man ger honom hö så tar han glatt några tuggor, sparkar bak höet med frambenet och...
Svar
14
· Visningar
2 549
Senast: mysboll
·
Hästhantering Jag har ett stort problem! Min 2-åriga vallack är minst sagt besvärlig när han ska tas in från hagen på eftermiddagarna. På väg ut till...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 170
Senast: Klarabara
·
Hästhantering Jag rider en valack som är 7 år. Vi har mycket problem med lastningen. Han går väldigt gärna in i transporten men vill inte vara kvar...
2 3
Svar
40
· Visningar
13 126
Senast: axel
·
Ridning Jag minns aldrig när jag ramlar av hästen. Ena stunden sitter jag på den och nästa ligger jag på marken, däremellan blir allt svart. jag...
Svar
17
· Visningar
2 159
Senast: Grazing
·
Hästhantering vad ca kostar det att kastrera en shettis hingst? När är tidigast man bör göra det? Bäst stående eller liggande, på klinik eller hemma?
Svar
7
· Visningar
3 687
Senast: Ganescha
·
Hästhantering Hur gör ni om ni ser att någon av era vänner behandlar sin häst på ett tokigt sätt? (inte så illa att den får fysiska skador, mer att...
Svar
10
· Visningar
1 589
Senast: Johanzzon
·
Träning Hur lär man barn att förstå principen bättre? Mina barn är inte så små, tolv och fjorton. Men jag behöver ändå inputs på övningar som...
Svar
9
· Visningar
2 592
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Tycker ni att man kan få en bra kontakt eller relation med sin medryttarhäst som man rider 1-2 gr i veckan? Känns dom man får börja om...
Svar
8
· Visningar
1 555
Träning Har en 4 årig valack som precis kommit av banan. Hans kors och rumpa är hemskt fult! Hur gör jag för att nå bäst resultat?
2 3
Svar
48
· Visningar
12 996
Senast: Ponnymorsa
·
Ridning Ibland blir man bara så enormt trött på alla fördomar man möter som ägare till en ridtravare. Vad hästen än hittar på så får man höra...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
16 495
Senast: _Amazing_
·
Ridning När jag lärde mig rida lite tuffare och trotsigare hästar så fick jag inpräntat i skallen att "aldrig släppa tygeln när jag ramlar av"...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 448
Senast: Ponnytant
·
Träning Jag har ett Kallblod på 17år som jag köpte för 2år sedan och några månader, han kunde inget alls inom ridningen när jag köpte han men...
Svar
8
· Visningar
1 302
Senast: SandraNi
·
Träning Hej! Jag har en femårig halvblodsvalack som jag haft i snart två månader.Jag har ritdit för tränare en gång och sedan jobbat med de...
2
Svar
24
· Visningar
3 677
Senast: Cesar
·
Ridning Började på en ny ridskola för ett tag sen och den är minst sagt annorlunda mot min tidigare ridskola. 90% av hästarna måste man ha spö...
2
Svar
38
· Visningar
4 793
Senast: Miedo
·
Ridning Moderator får flytta tråden om den ligger fel :) Men jag håller på med en skolarbete om hälsa och ska skriva om varför ridning är...
2
Svar
20
· Visningar
4 137
Senast: cahs
·
Träning Jag håller precis på att bygga upp musklerna på mitt väldigt omusklade Haflingersto och har fått recept på sex veckors skritträning och...
Svar
2
· Visningar
2 314
Senast: skuggi
·
Ridning Har en häst som har väldigt svårt att ta stöd på bettet och arbeta korrekt. När man rider och börjar korta upp tyglarna för att jobba...
Svar
18
· Visningar
9 639
Senast: Ponnytant
·
Träning Kanske hamnade på fel forum nu. Men efter någon timme av slösurfande. Dom flesta typiska "naturel-horsmanship"människorna som ska rida...
Svar
15
· Visningar
2 795
Senast: axel
·
Hästhantering jag har problem, hästen avskyr när man lägger på täcken hon hugger och sparkar hej vilt. inte bara hugga i luften mot bogen, utan hon...
2
Svar
28
· Visningar
4 710
Senast: Buck
·
Hästhantering En vän till mig har bett mig om hjälp med hennes ena häst (hon har två) Den ena kan inte vara ensam överhuvudtaget. Hon måste ta in dem...
2
Svar
22
· Visningar
5 129
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp