Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning in häst är jättemysig å alla sätt men han blir rädd(några av er kanske läst mina tidigare inlägg om detta problemet) men han blir jätte...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: NightRain
·
Träning Funderar på att använda mig mer utav tömkörning ett tag framöver för att bygga muskler, framförallt ryggmusklerna och att få hästen att...
Svar
13
· Visningar
2 556
Senast: RebelQueen
·
Ridning Det är en sak jag funderat lite över en tid. Hur påverkar egentligen hackamore hästens tänder? Det sägs ju att hackamore är snällt mor...
Svar
6
· Visningar
1 937
Hästhantering Efter en olycka med hästen i transporten så har JAG blivit rädd. Direkt jag tänker tanken på att åka med hästen till ridhuset får jag...
Svar
6
· Visningar
2 881
Senast: Masse
·
Hästhantering Hej! Jag har hört att Cesar Millan får hundar som inte kan komma överens att gå mycket bra ihop i en flock. Det jag funderar över är om...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 740
Senast: kvandi
·
Träning Hallå där! Jag red när jag var yngre (började när jag var 6 och slutade när jag var 13), på ridskola. Nu är jag väldigt sugen på...
Svar
2
· Visningar
1 509
Senast: kvandi
·
Ridning Har en minishettis på ca 70 cm. Hur mycket vikt kan en sådan liten bära?
Svar
1
· Visningar
1 518
Senast: MaRomer
·
Träning Har en oinriden 5-åring som jag har tänkt rida in nu. Har hållt på med mycket markarbete ett tag nu och hon har skött sig bra både i...
Svar
12
· Visningar
4 599
Senast: Blandrastik
·
Hästhantering Hejsan, jag har lite funderingar och vill höra lite hur andra personer gör. Jag rider ett 10 årigt varmblod som är väldigt trevlig att...
Svar
9
· Visningar
2 488
Senast: Chilodeur
·
Ridning har en fråga till er som har eller har ridit raser som tex Tinker, Shire och ardenner dvs hästar inom kategorin "tunga hästar" :) Det...
2
Svar
23
· Visningar
5 038
Hästhantering Tänkte om det finns någon där ute som har ett liknande sto eller kanske har något tips :) Presentation av min häst, hon är ett 9...
Svar
3
· Visningar
1 209
Senast: lamalinche
·
Ridning Hej! Har en ponny som tidigare hoppat jättebra och väldigt högt över hindrena men nu kan han inte ens galoppera över en bom utan att typ...
Svar
7
· Visningar
1 777
Senast: Amha
·
Ridning Hej, jag hade tänkt att hoppa med min sköthäst (ej tävla). Jag har inte hoppat med henne tidigare men hennes ägare hoppar med henne...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: shampiz
·
Träning Jag skulle vilja börja använda sporrar för att förfina hjälperna lite. Men jag är lite osäker på hur de ska användas och vilka jag ska...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: Leia_99
·
Hästhantering Hej Kan man få lite synpunkter på hull och muskler på detta lilla russ. Gärna kommentarer om hur hon är byggd i stort. 5 år gammal...
2
Svar
24
· Visningar
3 542
Senast: fourlegs
·
Träning Ja, som rubriken lyder så undrar jag vad som händer i hästens kropp när den söker sig framåt-nedåt. Vilka muskler aktiveras och varför...
2
Svar
37
· Visningar
3 493
Senast: Chilodeur
·
Träning Har en jättemysig medryttarponny på ca 97 cm i mankhöjd.Han är urmysig att hålla på med i från marken men å fort jag har fått på honom...
Svar
8
· Visningar
1 295
C
Hästhantering Är nyfiken på hur alla ni där ute agerar, eller hanterar i vardagen, mot dominanta/"utmanande" hästar, vare sig det är eran egen häst...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
18 389
Senast: Dantonn
·
Träning Lillpållan behöver träna upp sina ryggmuskler. Problemet är att det inte finns en endaste liten backe där hon är uppstallad (bor mitt...
Svar
4
· Visningar
1 183
Senast: Glimris
·
Träning Som rubriken säger så rider jag en häst som inte reagerar för ytterskänkeln. Det är precis som hon inte förstår vad som menas med det...
Svar
4
· Visningar
1 331
Senast: Ellanamde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp