Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kan den göra som vaktar med häst som springer hejdlöst i en hage?
Med broddar Skaderisken är stor o om den då ska stå still i sjukhage box blir det ännu svårare. Lås in den o var borta 1 h. varje dag
Jag har samma problem med hästen som min häst delar hage med. Det funkade okej i somras när jag red iväg själv med min. Han gnäggade lite ibland bara. Nu har det blivit värre och värre. Senaste veckorna ropar han hela tiden och springer runt i hagen. Vägrar äta och håller sig inte helt lugn fast en person går ner och försöker lugna honom. Han har börjat gnägga ängsligt innan vi ens lämnat hagen på sista tiden. Idag när jag varit borta ca 30 minuter från hagen med min kille så var han helt svettig över hela kroppen och pulsen slog fort på honom när vi kom tillbaka. Och då har vi ändå -10 grader ute här och han blir aldrig svettig vid hård träning ens. Jag tycker det är väldigt jobbigt och är rädd att han ska göra illa sig på något vis. Och jag drar mig för att ta med mig min kille från hagen för det skär i hjärtat att höra honom ropa och ropa. Det här är ändå en 17-årig valack som är den som bestämmer i hagen annars.