Rutinerad?

Sv: Rutinerad?

Nej och ja
Jag vill bara säga att hur många år man har ridit spelar ingen roll ungufär...
Jag har har ridit 2år och 4 månader.. Och min kompis har ridit 7år och hon är inte rutinerad för jag har bättre balans, följsamhet, hoppar högre, och vågar det flesta sakerna.Jag rider 3-4gånger om veckan haft två Medryttare hästar hjälpt till några med sina hästar ibland ponnysar rider på två olika ridskolor. Är van med det flesta som händer bland häsvärlden. Älskar hästar som är pigga och heta som tycker om att hoppa och köra lite dressyr. Jag är 13år hoppar upp till 80cm.

Jag skulle säga att det bror på vem man är hur mycket man rider eller är man rädd för not med hästar t.ex ramla av, avkastad, sparkar bakut, bockningar eller not då kommer du inte lika långt igen fört med den som inte ger upp men som kan också bli rädd. Vissa har ridning i blodet.
Vilket roande inlägg! Du har en skön inställning :D

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 685
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 699
Senast: ameo
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
9 123
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar