Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Funderade ett tag på i vilket forum denna frågan skulle hamna i, kom den fel så får ni gärna flytta den. *Ursäkta lång text* Det...
Svar
6
· Visningar
2 174
Senast: Munken22
·
Ridning Har gått och funderat ett tag på om man kan jämföra träning av häst med träning av människa (misstänker att det borde vara ungefär...
Svar
6
· Visningar
1 792
Senast: Lager
·
Hästhantering jag har märkt en sak, och tycker att det är lite underligt! det är så att jag går på ett travgymnasium, och våra 1,5 åriga ston...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: maeljo
·
Hästhantering Unghästen har börjat slita sig vid longering för att det är kul att springa i väg. Hur får man idioten att fatta att man inte ska göra så? 2
Svar
20
· Visningar
2 942
Senast: GotAsecret
·
Träning Hejsan! Jag går ju på två ridskolor med den ena är lite annorlunda ridskola Ramsberg en toppen! Och lite mera meriterade tränare. Jag...
Svar
4
· Visningar
1 241
Träning Hej! :) Tycker ni att man ska ha ett träningsschema och ha bestämt vad man ska göra varje dag, så man får allt med? Då kan man ju...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: Smirrel00
·
Ridning Jag har ridit "vanlig" häst i 13 år. Har nu fått chansen att rida islänning. Är det samma princip med igång sättning( har stått ett...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: LindaKL
·
Träning Har en väninna med en fjording, 8 år gammal. Ingen klumpeduns utan atletiskt byggd! Han tappar ofta "respekt" för skänkeln, eller hur... 2
Svar
33
· Visningar
7 868
Ridning Hej Undrar om ni har några bra skrittövningar på lager. Kan även vara sitsövningar för mig. Pållan har skadat gaffelbandet och får...
Svar
2
· Visningar
1 360
Senast: hedvig
·
Hästhantering in häst är jättemysig å alla sätt men han blir rädd(några av er kanske läst mina tidigare inlägg om detta problemet) men han blir jätte... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 419
Senast: NightRain
·
Hästhantering Hej, Jag började med longreining med mina hästar pga problem i deras kroppar och för att jag tycker det är jättekul. Även om jag inte... 2
Svar
39
· Visningar
4 140
Senast: lil-sis
·
Ridning Tänkte att det kunde vara lite kul med en tråd där vi berättar om vad vi gjort idag och hur det gick. Om det redan finns en sådan tråd... 2
Svar
27
· Visningar
2 567
Senast: LisaY
·
Träning Har ett sto som inte är att lita på för okända människor, hon bits och skulle kunna sparka. Hon har varit mycket värre men har långsamt... 2
Svar
24
· Visningar
3 191
Ridning Jag undrar hur länge får man tävla A-ponny? Jag tänker typ i hoppning och hur högt får man max hoppa med dom då ? :) Tacksam för svar :3
Svar
2
· Visningar
2 713
Senast: Zaga
·
Ridning Någon som vet när anmälningarna för treårstesten 2013 kommer ut?? Vill ju vara ute i god tid ;) Någon som ska till strömsholm då? :laugh:
Svar
2
· Visningar
1 273
Senast: Malacki
·
Ridning Har funderat lite den senaste veckan, och tänkte höra med kloka Buke... Herr Häst går dagligdags på tredelad bridong alternativt...
Svar
6
· Visningar
1 263
Senast: Lager
·
Hästhantering Varning för långt inlägg! Blir inte klok på om mitt ena sto (9 år) bara är sur eller om hon har ont. Håller på att utreda henne med... 2
Svar
39
· Visningar
5 997
Senast: acj
·
Hästhantering Hej Jag har ett lite annorlunda transportproblem med min pålle , har sökt å letat efter tips på just detta problem men har inte hittat...
Svar
9
· Visningar
5 509
Senast: Angel
·
Hästhantering Jag tönkte prova lite NH på min unghäst, men behöver lite tips på övningar om man säger rent grundmässigt och anpassade f´ör det vi har...
Svar
4
· Visningar
1 503
Ridning Den gamla ridskoletråden har fallit lite i träda, och därför tänker jag- nytt år, ny tråd och nya takter! :idea: Och med det... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
33 530
Senast: Poisonous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka