Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag tränade mkt dressyr när jag var yngre, tills jag var 22 år, då fick jag en kraftig ätstörning. Jag slutade upp med hästar o försökte...
Svar
11
· Visningar
1 874
Senast: Grazing
·
Ridning Hej jag sKa vara med i en maskerad hoppning snart men har ingen aning vad jag ska vara? Har ni några förslag? :)
Svar
1
· Visningar
700
Senast: svea
·
Hästhantering Har en 8 årig Islandsvalack som är väldigt ranglåg, går alltid undan när det är bråk eller tjafs i flocken, han blir lätt stressad och...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 963
Senast: Egonson_
·
Ridning Jag har en varmblodsvalack på 11 år. Han är under inridning och fungerar bra i alla gångarter men när han arbetas i skritten lyfter han...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästhantering Jag har precis (läs i fredags :D), vid 37 års ålder köpt mitt livs första häst. Jag har ridit till och från sedan jag var liten, både på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 259
Senast: Hellas
·
Hästhantering Hej! Hur gör ni för att sysselsätta hästens tuggbehov som ska va på 8 timmar? Mina hästar har nu gjort tendenser till att försöka...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: cahs
·
Träning Jag har en valack som ganska nyligen har fyllt fyra år. Han blev inriden för ganska exakt ett år sedan och jag har ridit in och...
Svar
16
· Visningar
1 858
Senast: skuggi
·
Ridning - En bekant red i ridhuset. Gårdens tränare kommer in med sin kuse - och börjar jaga min bekant. Först bara följa efter, sen allt mer...
2
Svar
31
· Visningar
4 983
Senast: angelwings
·
Hästhantering Hej! Jag tog hem mitt varmblod för ungefär 3 månader sen. Innan stod han hos en travtränare, i ett stall med 40 andra hästar, och där de...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: gucci
·
Hästhantering Vet inte riktigt hur jag ska börja att förklara, eftersom att det är ett beslut jag behöver hjälp med som egentligen är ganska...
2
Svar
27
· Visningar
5 869
Senast: Domino_s
·
Ridning Tittar på hästannonser, ganska kul tycker jag. Funderar över fenomenet "kräver erfaren ryttare". Vad menas då EGENTLIGEN? Ngn som ridit...
Svar
10
· Visningar
1 594
Senast: fio
·
Träning Har inte fattat dethär med förvänd galopp. Är det "bara" att hästen går i "fel" galopp i "fel" varv, fast det är ett medvetet val av...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: axel
·
Hästhantering Hejsan För cirka 2 veckor sedan tog jag omhand om ett engelskt fullblod sto på 14 år. Hon hade tidigare blivit vanvårdad hos en äldre...
Svar
10
· Visningar
1 696
Senast: mackan
·
Hästhantering Min ena häst är rädd om sitt ena öra och de har nu visats sig att när två personer i stallet ska släppa ut henne har det haft problem...
Svar
8
· Visningar
3 166
Senast: tuaphua
·
Träning Är sjukt omotiverad nu i min ridning. känns som att vi bara harvar omkring på ridbanan och gör samma sak dag ut och dag in. Rida ut är...
Svar
10
· Visningar
1 844
Senast: Zoo
·
Hästhantering Som rubriken lyder, vad har ni för krav på era blivande två åringar? Nu pratar jag om hästar som står uppstallade o ska kunna ledas...
2
Svar
30
· Visningar
3 805
Senast: lil-sis
·
Träning Min unghäst var med på tur nu i dagarna, vi red i större grupp och det var en del nya hästar med i gruppen. Han var lite taggad redan...
Svar
17
· Visningar
2 989
Senast: Calvaro
·
Ridning Jag lånar en häst som jag nyligen börjat arbeta vid handen och jag har redan stött på patrull. Hästen är van stora, yviga, rejäla...
Svar
4
· Visningar
1 753
Senast: tuaphua
·
Träning Det där med att TA och PLOCKA i hästen när man rider. Hur slutar man upp med sånt? Förmodligen fler än jag gör en hel del saker utan...
2
Svar
21
· Visningar
3 823
Senast: Blandrastik
·
Ridning Har just införskaffat en dvd med Philippe Karl, men en sak framstår som en smula oklart och motsägelsefullt för mig... nämligen övningen...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 410
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp