Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har en underbar 08-a som jag har haft i min ägo i drygt en månad. Jag har ridit dressyr för två olika instruktörer - som hade helt...
Svar
9
· Visningar
2 157
Senast: natte22043
·
Ridning Vad anser ni om det? Jag har ont om tid och har en stel gammal dam som behöver röra på sig, därför brukar jag de dagar jag har ont...
Svar
12
· Visningar
1 720
Senast: SQT
·
Hästhantering Hej, (Hoppas att detta är rätt forum) Jag står i ett kollektivstall där alla pass förutom morgonfodringar går på schema. Tidigare... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 916
Senast: Bowman
·
Träning Jag tycker det är supersvårt dethär med att rida med kortare / längre steg i trav o galopp. Lätt blir det ju att det går snabbare...
Svar
2
· Visningar
1 143
Senast: Kookaburra
·
Ridning Hej, Tänkte fråga en fråga ang detta med vad som är bäst för hästen, ridhus eller naturen? Jag rider så gott som bara i naturen...
Svar
19
· Visningar
1 975
Senast: Ponnytant
·
Träning Har en lyckats köpa ett ganska ohanterat 5 år gammalt sto :cool: Tänkte ha henne som sällskap men eftersom hon är fin och hel och frisk...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: Bus
·
Hästhantering Vet inte om denna tillhör hantering! Men det är väl just hästens hantering jag är fundersam över. Läs vidare. Idag var jag och... 2
Svar
34
· Visningar
4 364
Senast: Deimion
·
Hästhantering Rider ett 5-årigt halvblod just nu. Han är snäll på alla vis, men han är typ i värsta trotsåldern eller nåt. Red en 3-åring (fyllt i år)...
Svar
11
· Visningar
2 370
Senast: MoCa
·
Hästhantering Man ser flera klipp på youtube och bilder där ryttaren har hästen att stegra. Har nog funderat i 100 år på detta men VARFÖR lär man... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 742
Senast: Maqurell
·
Träning Jag skall eventuellt köpa en häst (99% säkert) som redan står hos oss då vi har hjälpt en vän med henne när hon varit gravid och jag...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: skuggi
·
Träning Har tagit upp ridningen efter mååånga år....min dotter har också ridit lite grann...nu skulle jag vilja att vi kunde skritta ut...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Luria
·
Hästhantering hej! tänkte bara höra mig för. jag har en 1,5 åring född 2011 och jag överväger lite att skicka han på hingst bete... han går i en...
Svar
8
· Visningar
1 981
·
Hästhantering Hej jag har ett litet problem med att kunna tränsa min Medryttare häst. Det är inte svårt att få in bettet i munnen men hon höjer...
Svar
8
· Visningar
1 275
Senast: Yrja
·
Träning Jag måste bara fråga om era hästar också blir snoriga när dom åker transport? Vi körde in våran 2,5 års hingst för kastrering igår...
Svar
1
· Visningar
918
·
Hästhantering Ja, min fråga är alltså vad ni gör med era föl och unghästar? Vad anser ni att de ska kunna som ettåringar, tvååringar och treåringar...
Svar
8
· Visningar
1 927
Senast: Monifa
·
  • Låst
Ridning Hej Jag är ju 1,66cm och väger ca 49-50kg. Jag brukar rida D-ponnysar för det mesta på en min ridskola eller stora hästarna som är...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: IngelaH
·
Ridning Hejsan! Jag behöver stor hjälp med att hitta ett bra ridläger. Var på ett i somras och var mycket besviken.. Jag bor i närheten av...
Svar
0
· Visningar
740
Senast: Klarabara
·
Hästhantering Jag har för några veckor sen flyttat min 3 åring till ett nytt stall. Först så gick hon i en ensam hage och allt gick jättebra, men...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Jag har fått lite kommentarer i stallet jag nyligen flyttat till med min 5-åring, angående min unghästs vila. Jag åkte i backen rejält...
Svar
18
· Visningar
2 644
Senast: Maqurell
·
Ridning Hej! Hoppas att jag här kanske kan få höra om någon har sett, varit med på eller läst om träning i pillarer? Jag blev lite nyfiken... 2
Svar
38
· Visningar
4 137
Senast: Jegra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka