Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning Hej! Jag har på senare tid börjat ifrågasätta hur nödvändigt det egentligen är att rida sin häst på korta tyglar, eller över... 56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
87 758
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Ridning Eftersom 08-tråden del 5 under avel stängdes kör vi nu en fortsättningstråd här istället! Välkomna att fortsätta uppdatera om era 08-or! :) 54 55 56
Svar
1 113
· Visningar
89 336
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! Jag är 12 år och ska köpa häst. Jag har provridit några hästar utan att "klicka". Nu har jag fått chansen att köpa en 11åring till... 2
Svar
30
· Visningar
6 027
Ridning Hej! Jag har tänkt att gå på Realgymnasiet- Hästhållning i Göteborg. Och jag undrar om det är någon som går där eller har gått där som...
Svar
7
· Visningar
2 253
Senast: Miedo
·
Hästhantering Min unghäst går konstant över bommen vid transportering (har gjort det ca 5 ggr på kort tid) och jag har nu gett upp mina egna försök... 2
Svar
33
· Visningar
4 269
Senast: figaro
·
Ridning hej har precis fått äran att bli lagledare till ett div3 lag i hoppning. är det nån som har några tips på hur man kan lägga upp...
Svar
0
· Visningar
645
Senast: Iiidizzz
·
Träning Hej Här kommer en urdum och simpel fråga, känner mig plötsligt som nybörjare.... Jag har alltid haft (egna och andras) och föredragit...
Svar
6
· Visningar
1 427
Senast: Brille
·
T
Ridning En fråga till alla er med Ridtravare: Kan era travare hoppa, och i så fall hur högt? Jag har en travare som jag har ridit sen i... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
16 707
Senast: MattiZ
·
Ridning Jag undrar om nån vet hur jag kan rida en super snäll häst som är bara 4 år! Han är en travade som har opererat sig i halsen så han...
Svar
2
· Visningar
950
Ridning Hej allihopa ! jag har ett varmblods sto på 6 år som jag har en del problem med . Hon är väldigt lätt stressad och tittig/rädd för...
Svar
2
· Visningar
962
Hästhantering Hur gör ni med nyinflyttade hästar? Ex att ni just köpt en ny häst, börjar ni rida den direkt eller låter ni den bara få gå i hagen och... 2
Svar
28
· Visningar
3 964
Senast: Wera
·
Ridning Blir det hemskt mycket snedbelastning att rida med bara två brodd (i trakten) på en sko i en vecka, medan det sitter fyra i de tre andra...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: Riley
·
Träning Hej jag när en tjej på 18 år som ska snart bli medryttare/fodervärd på en maxad d-ponny på 4 år, inriden i sommras. Riden hela hösten...
Svar
12
· Visningar
1 436
Senast: Quinny07
·
Ridning Nu blir jag lite förvirrad av mig själv, har läst runt lite men tycker det står olika där jag läser. Men om jag förstått de rätt så om...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: sophia93
·
Ridning Hej! Min häst är otroligt stark i munnen, och biter sig gärna fast i bettet och drar iväg när man rider. Hon är oxå väldigt pigg. Så jag...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: skuggi
·
Hästhantering Har tidigare skrivit inlägg och fått en del "matnyttigt" men tyvärr ger jag upp nu. Inom en kort tid ska mitt ena sto hem till sin förra...
Svar
13
· Visningar
5 108
Senast: Houdinie
·
Hästhantering Jag har ett ganska stort problem med min medryttarhäst som jag försöker lösa men det är lättare sagt än gjort. Visst går det veckor med... 2
Svar
28
· Visningar
8 016
Senast: Dressyren
·
Ridning Ska börja hjälpa till på en häst och hon rids med Hackamore (ska vänjas vid bett också) vilket jag inte alls är van vid. Skulle vilja...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Poisonous
·
Träning När jag galopperar på volt i vänster varv så faller min häst gärna in mot mitten och han är svår att ställa igenom i det varvet. Det...
Svar
1
· Visningar
930
Senast: rebeckasff
·
Träning Har ett JÄTTEproblem. Är medryttare. Har tyvärr helt andra åsikter än ägaren. HUR kan jag argumentera? Eller har JAG fel... 2
Svar
22
· Visningar
3 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kloskada
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

• Ormbett