Sv: Ur form eller i form
Som en hemmabyggd Thidemantygel alltså?
Måste jag välja mellan en Thideman och en graman så väljer jag gramanen!
Men jag måste hålla med de övriga tyvärr, det är hästägarens call hur snurriga åsikter de än kan ha. Kan ni inte enas om en halsförlängare istället? Kanske inte det mest ultimata alla gånger men säkrare än hemmabygget i varje fall.
Du missförstår mig. Hästägaren KRÄVDE av mig att rida med martingallösningen, d.v.s. knäppa fast tyglarna i martingalen och låta dem löpa fritt genom bettringarna (för övrigt ett pessoa (!!)). Jag gick emot henne, ja, då jag tycker att det var den sämsta idéen någonsin i och med att hästen aldrig kan ta stöd på tygeln. För att ändå gå henne tillmötes och hjälpa hästen till en lägre form (hjorthals, stressad, periskophuvud) red jag då istället med graman. Jag undviker graman så långt det går, men valde det som ett, enligt mig, bättre, alternativ till martingal-lnäppt-i-tyglar-grejen.
Som en hemmabyggd Thidemantygel alltså?
Måste jag välja mellan en Thideman och en graman så väljer jag gramanen!
Men jag måste hålla med de övriga tyvärr, det är hästägarens call hur snurriga åsikter de än kan ha. Kan ni inte enas om en halsförlängare istället? Kanske inte det mest ultimata alla gånger men säkrare än hemmabygget i varje fall.