Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänderna är kollade i juni och var toppenfina. Däremot var hon spänd i käkarna mest troligt för att hon ofta gnisslar tänder när hon är grinig. Har haft ut två ET under sommaren. Den ena fokuserade på bäckenet och den andra på en bog som hade en ordentlig låsning.Har du kollat hennes tänder? Jag har jobbat en hel del med hästar som har problem med något, och en del av de riktigt ilskna hade fel på tänderna vilket hade gett ömma käkar, huvudvärk, spänningar i hela huvudet m.m. Så det är mitt första tips. Sen kan det vara bra att få flera åsikter av olika ET och massörer, är själv utbildad hästmassör och kom mer än en gång till kunder som sa att tidigare massörer och ET sagt att det inte fanns några fel men när jag jobbade med upptäckte jag både det ena och det andra. En häst hade snett och uppdraget bäcken vilket gav precis de symptom du beskriver med ilska vid sadling m.m.
Ett annat stort problem jag stötte på var att höstarna vantrivdes med sin omgivning, de andra hästarna, boxgrannen, hagkompisarna och ibland ägaren, tyvärr. Vissa individer gick bara inte alls ihop och de kan påverka gästen nåt offantligt! Man kan tycka sig ha de bästa förutsättningarna men man måste våga lyssna om hästen inte verkar trivas. Min mammas vän som delar vårt stall med mammas häst är ett bra exempel; vi hade de på sommarbete i enorma hagar som var kuperade, omväxlande, bra bete, toppenluft, lagom stor flock med bra balans och alla rätt. Men hästen var stressad hela tiden! Hon var bufflig, tuff, ouppmärksam, kinkig och omedgörlig. Det visade sig att hon klarade inte av så öppna ytor som fanns där, hon blev jättenervös av de öppna vidderna där vi red, blev livrädd att lämna flocken och rentav farlig att rida för hon kunde bara plötsligt slänga sig runt och dra hem. När vi tog hem dom till vårt lilla stall med 3 boxar och 2 mindre hagar (fortfarande stora men inte som stäppen) så blev hon en annan häst! Lugn, trygg, pålitlig, glad, positiv och harmonisk. Det jag vill säga är att alla hästar trivs inte överallt och det måste man acceptera