Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte någonstans hävdat att jag vet bäst, man verkar inte få skriva nånting på forumet utan att "veta bäst" tydligen. Däremot tycker jag du borde komma ner på jorden lite.
Ursäkta, blev lite burdus och formulerade mig därför dåligt. Jag menade att jag tyckte ni inte hade någon aning om hur jag tränar min häst i övrigt och därför inte kunde dömma på det vis ni gjorde. Det är bevisligen inte skadligt med tanke på att det har hjälpt honom och samt så har en tränare som är kunnig på området lärt och hjälpt mig stegra. Det var just när ni påstod att det är skadligt för honom som gjorde mig upprörd, och ber om ursäkt för att jag överreagerade. Jag har kämpat otroligt mycket med att träna honom på rätt sätt för att han ska bli smidig och få muskler så hans kropp håller så länge som möjligt. Så kändes lite som ett magslag om du förstår mig."Tjafs" "Trycka ner" "hata"
Detta alltså vad du anser att vi som inte håller med dig (och ger välmenande konstruktiva svar) gör?
Jag tror inte att ett diskussionsforum är rätt plats att vara om man känner så, det kan inte vara nyttigt för själen.
Jag förstår att du hamnat i en försvarsställning nu och att inga tips vi ger dig kommer kännas annat än illa menade. Men om några dagar kanske du ser tillbaka och reflekterar över det vi sagt.
Jag måste hålla med, men det är garanterat just det det är; historier.Med alla dina mer eller mindre fantastiska historier börjar jag fundera. Du vet väl om att hästar har 4 ben, man och svans eller? De är långt ifrån dumma men jag tror inte det spelar någon roll vad folk diskuterar, hästar - dina egna och andras som du gjort bekantskap med gör det ena efter det andra fantastiska tricket som överglänser alla andras. Du har gjort allt med dina hästar och lite till och massa saker som hästar normalt sett har väldigt små begrepp om.
Jag förstår inte hur någon fjordning kan samtidigt kan vara så svag att en människa kan vinna ledarskap i en fysisk kamp om att knuffa bort och samtidigt så stark att den kan knuffa en bil ur diket (förutom det faktum att hästar sällan klarar de logiska tänkande det innebär att räkna ut att den ska både vända baken till, lyfta och skjuta på - inget den direkt behöver kunskap om i naturen).
Du ska väl inte yttra dig, du har ju inte ens en häst. Ja jag har iallafall ingen sett och därför finns det ingen.Jag måste hålla med, men det är garanterat just det det är; historier.
Finns inte en häst i den riktiga världen som gör allt det som beskrivs i vareviga tråd.
Japp, som att få en kram tex. fast det började som ett misstag. Märk väl, jag har varken berättat hur stor hästen var eller vilken ålder det var på just denna.Ibland lyckas saker av en slump eller en tillfällighet.
Ha ha o tack.
jag brukar tycka att du är hård och burdus och sitter på "höga hästar" och tycker men det här var bland det finaste jag läst på Bukefalos, någon gång..!
Lever man med djur större delen av dygnet och låter dom vara med överallt samt bjuder på sig själv så gör djuren det också och måste dom klura ut saker, som tex. att gå på en flera meter lång smal landgång som dessutom gick i vinkel och svajade för att ta sig in i stallet från hagen så tänjer dom snart på sina gränser när det gäller annat också.
Ursäkta, blev lite burdus och formulerade mig därför dåligt. Jag menade att jag tyckte ni inte hade någon aning om hur jag tränar min häst i övrigt och därför inte kunde dömma på det vis ni gjorde. Det är bevisligen inte skadligt med tanke på att det har hjälpt honom och samt så har en tränare som är kunnig på området lärt och hjälpt mig stegra. Det var just när ni påstod att det är skadligt för honom som gjorde mig upprörd, och ber om ursäkt för att jag överreagerade. Jag har kämpat otroligt mycket med att träna honom på rätt sätt för att han ska bli smidig och få muskler så hans kropp håller så länge som möjligt. Så kändes lite som ett magslag om du förstår mig.