Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är en bondgård med stall som i tjänsten uthyrning av stallplats erbjuder morgonfodringar mån-fre, grovfoder, havre och halm. Resterande pass sköts på schema där vi alltid tidigare haft 15 års gräns. Nya stallchefen tog beslutet utan att fråga oss andra att barn i 11 års åldern skulle deltaga i utsläpp. De fick dock inte göra det nu när hon förstod missnöjet, möte ska hållas för mer grundlig diskussion i ämnet.
Vad bra att du kan garantera att ingen häst får reagera.jag ser till mina hästars säkerhet genom att göra dem hanterbara för alla.
Alla ska kunna leda mina hästar och inget skall inträffa.
Dom SKA gå där jag lär dom , varken mer före eller mer efter och dom ska inte tramsa runt och oavsett situation ska dom va coola.
Simple as that
Vad bra att du kan garantera att ingen häst får reagera.
Usch! Kadaverdisciplin.
Dessa har sällan ordning på sina barn o då är disciplinen på hästarna viktig.
Föjdfråga, får den mindreåriga hämta sin egen häst?
Ridläger sker som regel sommartid o hästarna går på bete= lugna hästar. De får även mer motion än privathästen. är speciellt utvald samt hanteras i grupp.läser man det jag skriver så står det även att hästar "svåra" att hantera för andra tar ägaren själv.
Som hingsten, han tar bara jag,oavsett dag.
Det är 2 tjejer till, dom tar sina hästar själv varje dag då dessa är lite oberäkneliga.
Nu snackar vi tjejer som haft egen häst sen dom var pyttesmå.
På ridläger hanterar barn hästar själv har jag sett. Där funkar det ju jättebra.
Vrf skulle dte inte gör det här?
Dom tar t om hästarna 2 åt ggn och bara tar dom å går, Det har lixåm aldrig varit några problem.
Vi har inga hispiga eller svåra hästar här
Gård med stall som i tjänsten uthyrning stallplats erbjuder morgonfodringar...
Det uppfattar jag i högsta grad som en gårdsrörelse, alltså en ekonomisk verksamhet, antingen i form av handelsbolag eller aktiebolag där det fins en verksamhetsansvarig. Med andra ord ingen hobbyverksamhet direkt.
Att låta en minderårig hämta en häst ensam är som att diskutera om man behöver använda bilbälte när man kör bil och säga att det är ok att köra utan bilbälte. Så är inte fallet vilket jag tror de flesta är medvetna om...
Det här var intressant.
Jo, man hyr ut boxplatser. I tjänsten ingår tydligen inte att hästarna flyttas mellan stall och hagar utan det får de inhyrda sköta själva.
Man har valt att hjälpas åt i stället för att alla ska ut varje dag.
Räknas det då fortfarande som ekonomisk verksamhet?
När hästägarna sins emellan hjälps åt?
Försöker inte "sätta dit" dig eller så, undrar bara vad som gäller.
Har eget stall med endast egna hästar så jag har heller inget egentintresse i frågan.