Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästen bor kvar i samma stall och samma box som han har bott i de senaste tre åren. Han går kvar i samma hästflock. Han står på samma underlag och äter samma foder. Har sin vanliga utrustning. Han är van att hanteras av många olika personer. Den enda skillnaden i hans liv är att vi nu bara är två som hanterar honom och att han rids en i stället för två gånger per dag. Vi tränar för samma ridlärare (dvs. hans tidigare ägare). Jag hade inte föreställt mig att han skulle behöva så mycket acklimatisering mot den bakgrunden, men jag kanske har tänkt fel där.
Min policy hittills har nog varit att bara lugnt fortsätta med vad jag gör och ignorera så mycket som möjligt. Om han gör något som är helt oacceptabelt (t.ex. sparka eller försöka nafsa på riktigt) har jag sagt till på skarpen och någon gång daskat till honom på gumpen eller bogen. Min tanke är; finns det inte mer man kan göra för att bygga upp förtroende och en respektfull relation? Kan man använda klickerträning på något sätt? Borde vi pröva NH-kurs?