Bärighet, lätta fram - överbyggd häst?

Sv: Bärighet, lätta fram - överbyggd häst?

Okej, olika det där. Jag jobbade åt en proffstränare nämnligen ett tag och alla hingstarna blev kastrerade som blev hemska att hantera och alla fungerade bra efteråt också, ingen större ändring på resultaten. Men det är väl mycket om inte allt upp till ägarna kanske.

Synd tycker jag om det är prestationen som avgör ifall dom kastreras eller ej, jag tycker ju lite att det borde vara tvärtom, att då kan ju hästen verkligen fokusera istället för att vara upprymd av alla andra känslor och distrationer som kommer av att vara hingst. Känns inte som att löparhuvet sitter i hormornerna.
 
Sv: Bärighet, lätta fram - överbyggd häst?

Du har rätt om han är hingst om de inte glömt att ändra på travsport.se

Jobbade oxå med trav och känner så väl igen de där med ägare som vill att de ska hållas som hingstar så länge de inte skadar sig själva typ. Tror många även hoppas på att få en avelskanon och kanske få in lite pengar som bonus

Hos vissa tränare funkar dock de bra och de ägarna som inte vill kastrera när tränaren anser de behövs brukar flytta hästarna istället
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 096
Senast: Juli0a
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Ridning Jag är fortfarande relativt ny till det här med att få hästen att arbeta i form men känner att jag börjar få greppet om det. Jag rider...
Svar
1
· Visningar
923
Senast: tuaphua
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 086
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp