Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Q
Träning Jag har de senaste 20 åren i mitt liv tyckt att det är bättre att tömköra än att longera. Enda gången longering är befogad är väl om de...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: miamiamia
·
Träning Hej allihop. Är relativt ny på buke och har hittills varit imponerad över hur ni allihopa stödjer varandra och sluter upp bakom när nån...
Svar
15
· Visningar
1 274
Senast: lady_vip
·
G
Ridning Jag älskar att jobba min häst från marken, tycker det är så vansinnigt roligt. Och jag skulle så gärna vilja ha erfarenheter...
2
Svar
33
· Visningar
3 410
Senast: Spider84
·
Träning jag undrar om det är nån som brukar ha nåt i hagen att leka lite med. Jag har provat med nån avlagd julgran men han gnager tills han får...
Svar
16
· Visningar
1 812
Senast: **BORTTAGEN**
·
C
Träning Jag har skaffat mig ett varmblod rätt nyligen. Och nu behöver jag få lite hjälp när et gäller longeringen. När jag longerar henne så...
2
Svar
38
· Visningar
2 752
Senast: angelaL
·
B
Träning jag rider en häst som spänner sej i bland och får då ont i ryggen. om jag red utan sadel, skulle detta förvärra eller förbättra? eller...
Svar
7
· Visningar
1 872
Senast: angelaL
·
C
Träning Jag har ganska nyligem köpt ett sto, ett varmblod (det var ca ett halvår sedan) och hon är så fruktansvärt sur av sej. tex. kickar mot...
2
Svar
28
· Visningar
2 329
Senast: Challan
·
S
Träning Jag har en otroligt envis fjording som jag försöker vara bestämd mot och att inte ge mig för. När han blir istadig så "fryser" han på...
Svar
8
· Visningar
3 084
Senast: SofiaH
·
Träning Nu vill jag bara ställa frågor kring detta ämne här på detta forum, för jag har inte fått något svar på det förr nämligen. Frågan har...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 046
Senast: Agraff
·
S
Träning Hur gör ni när barnen blir rädda? Om de har åkt av eller det bara inte funkat? Ibland får man höra att jag ska aldrig mer rida och...
Svar
14
· Visningar
1 556
Träning Hej!! Har tänkt på en sak... När jag började lära mig rida "på riktigt", alltså rida hästen i form, då användes uttrycket "gå på tygeln"...
2
Svar
26
· Visningar
2 944
Senast: artemis
·
N
Träning Hejsan! Jag har en foderhäst som skrapar med hoven när han står i gången. Han gör det när jag går iväg eller när jag står och borstar...
Svar
14
· Visningar
1 738
Senast: fejko
·
K
Träning Hur känns det när hästen går i form? Hur VET man?
2
Svar
21
· Visningar
5 111
Senast: kopparberg
·
Träning Jag har en 9-årig valack.. har haft honom i knappt ett år, på sista tiden (ca 3 månader tillbaks) har han börjat sparka mot andra hästar...
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: Kokopelli
·
Ridning Häromdagen såg jag för första gången ryggen på en duktig barockryttares häst. Den var markant dåligt musklad. Jag blev - ja kanske...
2
Svar
38
· Visningar
3 887
Senast: true_blue
·
Träning ......Jag undrade ju när LIA sa till dremaer att hon skulle köra in sin häst på NH vis???? tror inte jag fick nåt svar på det, men skit...
Svar
17
· Visningar
1 333
Senast: Lenita
·
Träning Jag vill också ha problem att lösa. Jag utvecklas inte längre. Allt som jag vill ska funka funkar med hästen och det är ju jättebra för...
2
Svar
39
· Visningar
2 257
Senast: Butros
·
Z
Ridning Hejsan! Jag har ett problem som jag inte vet vad jag skall ta mig till med :crazy: Det är så att jag inte kan slappna av och rida på...
2
Svar
25
· Visningar
2 757
Senast: Ewa
·
P
Träning Hjälp ! En av mina nyinköpta tre tinkers går inte att röra benen eller hovarna på. Så fort du så mycket som försöker peta på henne under...
Svar
3
· Visningar
1 165
Senast: sante
·
Träning Igår tänkte jag fara ut och skritta en sväng barbacka på pållen min, tillsammans med min syster och den andra hästen i stallet, MEN, det...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Dainty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp