Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag vet, jag vet, detta är stött och blött i all oändlighet. Har bara en funderation. Får med jämna mellanrum höra att det sägs om oss... 2
Svar
20
· Visningar
1 908
Senast: oidipus
·
Träning Kanske passa som rubrik? Min tös ska skrittas avsutten till jul hade jag tänkt. Skrittats en vecka nu. Har mkt liten chans till...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Spider84
·
Träning Jag har jätte svårt att lämna bort min häst till någon annan.Skulle verkligen behöva en skötare typ 1-2 dagar i veckan då jag har familj... 2
Svar
25
· Visningar
2 210
Senast: ako
·
D
Träning Nu när det ösregnar ute, går min häsr ut, inpackad i både vanligt täcke och regntäcke. Mest står han och tittar i hagen och ser mest...
Svar
10
· Visningar
1 118
Senast: Centaur
·
S
Träning känner mig som ett frågetecken just nu och ganska nerstämd också. Jag lånade ut min häst på helfoder förra året/nyårskiftet. fick hem...
Svar
13
· Visningar
1 309
Senast: __Stilett__
·
S
Träning Verkar nu äntligen hittat en ponny till dottern. :) Jag har försökt att ta reda så mycket jag bara kan om den, men jag är rädd att jag...
Svar
11
· Visningar
8 825
Senast: __Stilett__
·
S
Träning Tex att man släpper hästen lös i paddocken, vad kan man göra där då? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: Yrja
·
B
Träning Är det någon som har bra tips på övningar som stärker upp ryggen förutom det vanligaste att gå i backar osv??
Svar
8
· Visningar
2 672
Senast: Biten
·
Träning Min favvohäst på ridskolan är helt underbar att rida, det är på marken problemen finns. :cry: Hon verkar inte tycka om när man ska...
Svar
19
· Visningar
1 517
Senast: Quell
·
Träning Har fått hem en nordistravare som varit i träning en period som ung men sedan inte gjort något, aldrig riden. Satt på henne efter ca en...
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: Asa_S
·
S
Träning Har en ridbana med 4(tror jag) sockerbitar och lite bommar... Hur kan man hoppa hästen? :idea: har inga linor som man kan sätta upp... 2
Svar
21
· Visningar
1 686
Senast: _Sucy_
·
F
Träning Lite nyfiken på hur alla "NH-are" började med NH. Vad ni har för bakgrund och vad som gjorde er intresserade.
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: angelaL
·
L
Träning jag har en supergullig häst men nu är det så att han är islandshäst , då väldigt stark och i början var ham mycket lyhörd och gjorde som...
Svar
16
· Visningar
1 113
Senast: angelaL
·
E
Träning Det är när jag ska hämta pållen i hagen. Först går det hur bra som helst. Jag får gå fram till henne, ta på grimman och klappa på henne...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Egonson
·
S
Träning Jag har en mycket tänkande häst som behöver aktiveras i huvudet hela tiden och jag undrar om ni har förslag på lekar som kan göra att vi...
Svar
2
· Visningar
974
Senast: puckis
·
G
Träning Jag har hästen på min högra sida och dess huvud ungefär vid min axel. Om den nu får för sig att gå längre framför mig eller för fort så...
Svar
6
· Visningar
1 023
Senast: Gorra
·
Träning Ni som har "pensionerat" era hästar, hur gamla var hästarna då? Varför fick de gå i pension? Skada eller dylikt? 2
Svar
21
· Visningar
2 245
Senast: ako
·
Träning Måste bara berätta att idag har vi varit ut på promenad, själva !! Och han gick ifrån gården utan att tveka !! Och det är ett jättestort...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Dalakhay
·
K
Ridning Försöker att stärka min häst i samlingen och har arbetat med halvstegen både uppsuttet och vid hand. Hon trampar bättre och bättre och...
Svar
7
· Visningar
1 459
Senast: true_blue
·
P
Ridning Jag har ett litet ( läs STORT) problem med att min häst hänger på inner tygel i det svagare varvet. I det starka varvet går han fint och...
Svar
9
· Visningar
1 523
Senast: puckis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka