Ryggövningar??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Biten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 672
B

Biten

Är det någon som har bra tips på övningar som stärker upp ryggen förutom det vanligaste att gå i backar osv??

Kan man tömköra så tycker jag att det är ett jättebra sätt att stärka ryggen man kommer åt hästen och man k n tömma på både rakt och böjt spår...Man kan göra istort sätt allt från marken som man kan från ryggen... Mycket bättre än att longera skulle jag vija påstå, longering sliter ju så mycket, men det är ju min lilla åsikt :D

Tjoohoo!!!

Tack för era svar. Det är väl ungefär dessa övningar som jag håller på med. Så det är bara att kämpa på!

Liknande trådar

Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: Blyger
·
Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 294
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 047
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 084
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka