Övningar ridskola lektioner

Hästisthlm

Trådstartare
Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning! Gärna medel/svårt då jag inte har några nybörjargrupper.
Tack på förhand

Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning! Gärna medel/svårt då jag inte har några nybörjargrupper.
Tack på förhand
Om du har svårt med inspiration till övningar så har Hippson böcker med övningar. Både inom hoppning och dressyr.
Sedan finns det även andra förlag som har böcker med övningar också men jag vet ingen på rak arm.

Rekommenderar att köpa (eller be ridskolan köpa) ett böcker så hittar du säkerligen några lämpliga övningar.

Du kanske bör börja att fundera på vad du vill uppnå med övningen, sedan leta efter en övning som förbättrar just det.
Det är en mängd faktorer som avgör om en övning är lämplig och därför inte så att vi kan slänga ur oss övningar hux flux.

Ryttarnas utbildningsgrad, hästarnas utbildningsgrad, tillgänglig utrustning, ridbanans storlek, gruppens storlek med mera behöver du ju ta hänsyn till.
Många övningar är ju lätta att anpassa så de fungerar i grupp. Kanske inte de där man använder hela banan men annat som går att göra en i taget.

Hippsons bokshop:
https://shop.hippson.se/?srsltid=AfmBOoq_60QzV_UMWay4URQYm--97Ah1OuyStMFaJo_Qcwf3rLYjF8UZ

Om du har svårt med inspiration till övningar så har Hippson böcker med övningar. Både inom hoppning och dressyr.
Sedan finns det även andra förlag som har böcker med övningar också men jag vet ingen på rak arm.

Rekommenderar att köpa (eller be ridskolan köpa) ett böcker så hittar du säkerligen några lämpliga övningar.

Du kanske bör börja att fundera på vad du vill uppnå med övningen, sedan leta efter en övning som förbättrar just det.