Pensionering av häst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Nyx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 245
Min gamling är 24 nu och har fått rådet att sluta med hoppningen (han älskar det) och att jag måste sätta gränser för honom ute så han inte får raca så mycket som han vill. Jag kommer att fortsätta rida och tävla honom i Trail och Horsemanship. Den dagen han får ont så kommer jag att ta bort honom då han inte kommer att trivas med att bara "gå i hagen". Han är en väldigt aktiv och energisk häst som jagar runt de andra i hagen i full galopp. :D

---fast då har vi faktiskt återigen frågan: Vad menas med pensionering? Ska inte ens en gammal häst trappa ner på arbetet? Promenadridnin o "anpassad träning" kan väl gott vara pensionering gentemot livet som tränande o tävlande häst.

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Jeps
·
Träning Hej Jag har ett problem med en häst som jag har börjat träna. När jag longerar honom så lyssnar han perfekt på mig i höger varv, han...
Svar
1
· Visningar
286
Senast: Edla
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 219
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 327
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024