Pensionering av häst

Min gamling är 24 nu och har fått rådet att sluta med hoppningen (han älskar det) och att jag måste sätta gränser för honom ute så han inte får raca så mycket som han vill. Jag kommer att fortsätta rida och tävla honom i Trail och Horsemanship. Den dagen han får ont så kommer jag att ta bort honom då han inte kommer att trivas med att bara "gå i hagen". Han är en väldigt aktiv och energisk häst som jagar runt de andra i hagen i full galopp. :D
 
---fast då har vi faktiskt återigen frågan: Vad menas med pensionering? Ska inte ens en gammal häst trappa ner på arbetet? Promenadridnin o "anpassad träning" kan väl gott vara pensionering gentemot livet som tränande o tävlande häst.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 030
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: Lejd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fång, hältor och problem med ligament är – inte så förvånande – vanligaste orsakerna till att hästar pensioneras. Att ston i genomsnitt...
Svar
10
· Visningar
1 263
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp