Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Det är när jag ska hämta pållen i hagen. Först går det hur bra som helst. Jag får gå fram till henne, ta på grimman och klappa på henne...
Svar
8
· Visningar
1 125
Senast: Egonson
·
S
Träning Jag har en mycket tänkande häst som behöver aktiveras i huvudet hela tiden och jag undrar om ni har förslag på lekar som kan göra att vi...
Svar
2
· Visningar
974
Senast: puckis
·
G
Träning Jag har hästen på min högra sida och dess huvud ungefär vid min axel. Om den nu får för sig att gå längre framför mig eller för fort så...
Svar
6
· Visningar
1 023
Senast: Gorra
·
Träning Ni som har "pensionerat" era hästar, hur gamla var hästarna då? Varför fick de gå i pension? Skada eller dylikt? 2
Svar
21
· Visningar
2 253
Senast: ako
·
Träning Måste bara berätta att idag har vi varit ut på promenad, själva !! Och han gick ifrån gården utan att tveka !! Och det är ett jättestort...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Dalakhay
·
K
Ridning Försöker att stärka min häst i samlingen och har arbetat med halvstegen både uppsuttet och vid hand. Hon trampar bättre och bättre och...
Svar
7
· Visningar
1 459
Senast: true_blue
·
P
Ridning Jag har ett litet ( läs STORT) problem med att min häst hänger på inner tygel i det svagare varvet. I det starka varvet går han fint och...
Svar
9
· Visningar
1 523
Senast: puckis
·
D
Träning Med anledning av en tråd under Ridning vill jag gärna få bra tips och kloka tankar om hur man tränar eller jobbar med hästar som kickar...
Svar
14
· Visningar
2 101
Senast: kopparberg
·
L
Träning Hej! Jag har ett problem. I den hagen som min ponny :love: går i går det en annan 3 andra hästar i en vallack till och 2 ston. Och det...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Dorro
·
Q
Träning Jag tror fullt och fast att vissa hästar har förstånd att tycka vissa situationer är pinsamma. Min ädla springare beter sig onekligen...
Svar
11
· Visningar
1 320
Senast: gidde
·
Q
Träning Jag har de senaste 20 åren i mitt liv tyckt att det är bättre att tömköra än att longera. Enda gången longering är befogad är väl om de...
Svar
10
· Visningar
1 137
Senast: miamiamia
·
Träning Hej allihop. Är relativt ny på buke och har hittills varit imponerad över hur ni allihopa stödjer varandra och sluter upp bakom när nån...
Svar
15
· Visningar
1 275
Senast: lady_vip
·
G
Ridning Jag älskar att jobba min häst från marken, tycker det är så vansinnigt roligt. Och jag skulle så gärna vilja ha erfarenheter... 2
Svar
33
· Visningar
3 414
Senast: Spider84
·
Träning jag undrar om det är nån som brukar ha nåt i hagen att leka lite med. Jag har provat med nån avlagd julgran men han gnager tills han får...
Svar
16
· Visningar
1 821
Senast: **BORTTAGEN**
·
C
Träning Jag har skaffat mig ett varmblod rätt nyligen. Och nu behöver jag få lite hjälp när et gäller longeringen. När jag longerar henne så... 2
Svar
38
· Visningar
2 761
Senast: angelaL
·
B
Träning jag rider en häst som spänner sej i bland och får då ont i ryggen. om jag red utan sadel, skulle detta förvärra eller förbättra? eller...
Svar
7
· Visningar
1 887
Senast: angelaL
·
C
Träning Jag har ganska nyligem köpt ett sto, ett varmblod (det var ca ett halvår sedan) och hon är så fruktansvärt sur av sej. tex. kickar mot... 2
Svar
28
· Visningar
2 344
Senast: Challan
·
S
Träning Jag har en otroligt envis fjording som jag försöker vara bestämd mot och att inte ge mig för. När han blir istadig så "fryser" han på...
Svar
8
· Visningar
3 085
Senast: SofiaH
·
Träning Nu vill jag bara ställa frågor kring detta ämne här på detta forum, för jag har inte fått något svar på det förr nämligen. Frågan har... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 063
Senast: Agraff
·
S
Träning Hur gör ni när barnen blir rädda? Om de har åkt av eller det bara inte funkat? Ibland får man höra att jag ska aldrig mer rida och...
Svar
14
· Visningar
1 559

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka