Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning Jag har gått och funderat lite över vilken ridinrikninig den ridande polisen använder sig av. Är det den "vanliga engelska" eller kör...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: TheBlackOne
·
M
Ridning Hej!! :) Okej... Jag har ett litet problem: Jag gör och har alltid ridit med ridväst (dressyr hopp uteritt mm) men tycker att det är...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 566
Senast: mariavanamnet
·
Q
Ridning :( Trodde äntligen att det löst sig för mig att få sitsträning idag men så visar det sig att den enda möjliga tiden är på tisdagar...
Svar
3
· Visningar
951
A
Ridning Har börjat galoppträna våra hästar på en sandbana nu. Hästarna kommer in i galoppen men det är bara det att det är svårt att se vilken...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: Nomina
·
Ridning Hejsan alla! Jag har en 4 årig ridtravare som är riden i ungefär 2 månader (gick på travet fram tills dess). Idag skulle vi börja...
Svar
6
· Visningar
1 202
Senast: Nomina
·
Ridning Snubblade over det har under morgonens surfande och blir helt till mig over den absolut vedervardiga ridningen! Det gor fysiskt ont att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 771
Senast: Corminta
·
G
Ridning Hej! Jag har en varblodsvalack som är helt underbar att rida och han älskar att träna (hårt), att utmana sig själv! Har haft honom sen...
Svar
1
· Visningar
793
V
Ridning Är extremt less nu. :cry: Har haft detta problem länge... Mest i perioder. Och just nu är det en sådan period. Jag får skav mellan...
Svar
16
· Visningar
6 107
Senast: mangsa
·
M
Ridning Hej! Jag måste börja med att säga att jag faktiskt har en väldigt fin kontakt och relation till min häst. Jag har börjat lite smått med...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: metallicaccident
·
F
Ridning Jamen det väcker ju faktiskt en sitsfråga. Vad har man för sitsideal inom olika alternativa inrikningar? Hur tänker man om sitsen och...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
16 175
Senast: Susan
·
P
Ridning Hej :) jag får snart hem en häst på 6 år! vi båda älskar att hoppa , men hur ofta bör man hoppa?[B] Det är ett ganska piggt ponnysto som...
Svar
12
· Visningar
1 557
Senast: Pachpiran
·
Ridning Ideal och verklighet. Olika system som krockar - läs artikeln på Epona...
Svar
10
· Visningar
1 759
Senast: Scata
·
R
Ridning någon här som brukar rida på revinge hed ? får man rida var som helst och finns det några kartor som ni använder ? mvh gp
Svar
9
· Visningar
3 135
Senast: Skaune
·
Ridning Hur bra/"dåligt"rör sig en ponny som erhåller de olika gångartspoängen? Sitter ni på filmer från 3-års eller kvalitén som ni vill dela...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: cela
·
Ridning Tänkte höra lite hur de går med era halvblods/varmblods korsningar i ridningen mm, Tävlar ni eller är ni bara skogmullar. Hur tycker ni...
Svar
14
· Visningar
2 324
Senast: proxyma
·
O
Ridning Hej! Jag har ridit hela sommaren på Medryttarhästen, aldrig vart nervös när jag ska dit, inte ens första gången jag red honom var jag...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: Olexa
·
Ridning heej nu har jag och mitt varmblod kommit igång med galoppen han fattar galopp från stillastående och från skritt lite svårare från trav...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Totola
·
L
Ridning Jag har en islandshäst på 11år som nu har fått vila i ett par månader, tänkte nu under igångsättningen att börja inrikta mig på det...
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: qrumelur
·
E
Ridning Min häst Vägrar gå sj! Hon är stark med. När jag ska rida ut på henne börjar hon backa sen när hon inte ser den andra hästen i...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: EricaModin
·
E
Ridning Heeej! Min kompis rider en häst som vi har börjat hoppa lite grann,men problemet är att hon "typ" sätter sig på bakbenen o sen hoppar;)...
Svar
4
· Visningar
944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka