Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Jo det är såhär, vi har nyligen skaffat en häst som jag har ett litet problem med när jag rider. Hon är varmblodig travare som är 9 pr...
2
Svar
27
· Visningar
3 077
Senast: Jeenny914
·
J
Ridning Min häst har varit halt i ca 5veckor pga av en muskelsträckning på höger bakben... Men nu är den utläkt och hästen visar inte längre...
Svar
12
· Visningar
1 232
Senast: Bison
·
A
Ridning vill mest skriva av mig lite..:devil: började på ridskola som 8åring och red några år. insåg hur värdelöst och kasst det var så jag...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: anonym78
·
Ridning Vill gärna ha lite träningstips på hur man kan stärka bakbensmusklerna på en lite äldre ponny. Det är min medryttarponny det är fråga om...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: mollyphlox
·
R
Ridning En söndag för två veckor sedan så red jag en lektion, alla som såg på tyckte att min ponny såg fin ut samt gick fint, dock så kändes det...
Svar
13
· Visningar
1 461
Senast: Gimlan
·
K
Ridning Hej, tidigare har jag haft ett stOort problem...Nämligen hoppskräck. Innan på ridskolan började jag skaka så fort det fanns ett hinder...
Svar
13
· Visningar
1 394
Senast: Hæst
·
K
Ridning Jag tänker köpa ny sadel och vill ha en barocksadel som det går att rida akademiskt med på mina islandshästar. Vilken sadel är bäst? Jag...
Svar
3
· Visningar
1 952
Senast: Hannapirat
·
C
Ridning Jag ska köpa häst, och jag vill ha en häst att komma långt med och komma upp lite i klasserna med ! Just nu ligger jag stilla på 90cm /...
2
Svar
26
· Visningar
2 350
Senast: chezay
·
Ridning Hej alla ryttare som gett sig in i övandet mot ridkonsten. Ja... Vilka är ni? Vilken grupp människor är det? Hur ser kulturen ut...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 827
Senast: Folshult
·
E
Ridning Hej Jag och min syrra delar på vår ponny vi rider varannan dag;) När vi inte rider vår häst rider vi en islandshäst som vi får låna;)...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Elin98
·
L
Ridning Hej! Jag fyller snart 16 år. Nu är det så att jag ska på ridläger om några veckor. Jag har haft min islandshäst i drygt ett år men för...
Svar
6
· Visningar
1 289
Senast: Liten Ponny
·
G
Ridning en dum fråga kanske, men hur gör man egentligen för att få till en samlad gångart? ska man sitta djupare, göra ngt med händerrna eller...
Svar
3
· Visningar
1 490
Ridning Jag har börjat rida ett halvblodssto för ett tag sedan, och jag har aldrig ridit en sådan stel häst som är så ovillig till formning och...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: miiiiiiia
·
Ridning Storlekarna på StarTrekkarna står ju i antingen S1 eller S2. Läste nyss att S2 är motsvarande 18,5"?! Även S1 skulle vara stor...
2
Svar
21
· Visningar
5 138
Senast: elbereth
·
L
Ridning Hej Jag har börjat fundera på att göra ett ridschema för min ponny och vet inte riktigt vart jag ska börja. Så jag undrar om nån...
Svar
4
· Visningar
1 778
Senast: Liii95
·
B
Ridning Hej! Nu är det så att jag ska iväg och provrida en jättefin hopphäst! Dock har jag ingen direkt erfarenhet av att åka och provrida...
Svar
4
· Visningar
2 087
H
Ridning Ja, vad gör man åt det? :crazy: Min ponny går just nu 3-4 dagar/vecka eftersom hon har varit skadad så vi tar det så lugnt. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 023
Senast: älgen
·
K
  • Låst
Ridning Detta inlägget är skrivet av min kompis som inte kmr in på sin användare här på buke: Hej, jag har ett problem. Jag har en foderponny...
Svar
14
· Visningar
1 361
Senast: IngelaH
·
S
Ridning Jag tycker om att hoppa men är inte så rutinerad. Jag hoppar som max banor 60-70 cm på ridskolan men aldrig privat på min medishäst. Han...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Lager
·
C
  • Låst
Ridning Hur mycket tycker ni att man ska väga som max för att rida en stor och välmusklad shettis??:D
Svar
6
· Visningar
1 082
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka