Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har ridit AR och gick sedan över till klassisk ridkonst, just för att jag tyckte mig sakna energin i hästen, och ja, jag fick ju mer...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
32 922
Senast: mackan
·
D
Ridning Är det möjligt att tävla utan egen häst? Jag har haft två egna hästar tidigare men nu går jag bara på ridskola. Jag bor i en förort till...
Svar
5
· Visningar
1 908
Senast: Kermit
·
C
Ridning Jag har en "antik" damsadel här hemma som jag fick i gåva för 11 år sedan. Vet tyvär inte mycket om den då märket är bara delvis synligt...
Svar
1
· Visningar
1 197
Senast: C_L
·
Ridning Jag var nyss inne och kollade på häst annonser, såg en häst som verkade lovande och tittade på filmen som var med i annonsen. Hästen i...
Svar
6
· Visningar
1 179
Senast: Ponnytant
·
Ridning Hej jag undrar om det finns någon här som har erfarenhet av att skola om travare till ridhäst som kan ge mig lite råd. Jag har...
Svar
12
· Visningar
2 761
Senast: Totola
·
  • Låst
Ridning Hmm. Jag är lyckats ta mig in på Sus nick. Jag är inte Sus. Vem är jag? Vad ska jag skriva? Hur ska det gå för sus rykte? Kan någon...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: Immer
·
Ridning Har, som sagt :), varit på kurs med Anja Beran i helgen. En kvinna som på en långsida hade uppfattat vilken sida hästen var stel eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 469
Senast: Susan
·
Ridning Har sett att det finns andra här på forumet som har hästar med shivering. Har ju tyvärr konstaterat att min lille häst har det. Just nu...
Svar
13
· Visningar
8 523
Ridning Hej, jag håller på att lära min travare att hoppa men det går inte så bra han hoppar och tycker det är kul, men problemet är vi får...
Svar
8
· Visningar
1 462
E
Ridning Har rätt så nydligen börjat rida en f.d travhäst. Hon gick kanonfint de första gångerna, lite tittig och något het men annars helmysig...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: __Stilett__
·
Ridning Sedan en tid tillbaka rider jag min 8-åring under omutbildning med jämna mellanrum med chambon, för att uppmuntra henne att sänka...
2
Svar
29
· Visningar
6 735
Senast: Riley
·
E
Ridning Jag står i valet och kvalet för tillfället. Ridskola eller medryttare? Dilemmat är att jag har varit duktig en gång i tiden, på...
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: Laylin
·
I
Ridning Jag har haft häst i några år nu, men jag är så långt ifrån fullärd som man kan komma. Jag har länge funderat på det här med att...
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: Miloni
·
Ridning Jag vet att det varit uppe förr, men nu hittar jag det givetvis inte. :o Ska göra en ridklänning á la medeltid med klockärm i linne...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: KungTulle
·
Ridning Jag undrar om någon har bra tips för att få hästen att lyfta sina bakben. Jag har en skadad häst som vi fått rekommendationer att få...
Svar
15
· Visningar
4 064
Senast: millan71
·
Ridning Vad är det för skillnad att rida på en storhäst eller ponny egentligen? Vet ju med klasser och höjder och sånt, har ridit ponny hela...
Svar
15
· Visningar
4 903
Senast: Kiwifrukt
·
M
Ridning Satt och funderade på halsmuskler och utveckling och symptom på felutveckling etc. Och framför allt för lösningar när det väl blivit...
Svar
12
· Visningar
1 702
Senast: Totola
·
L
Ridning jo, jag har en rätt så hingstig valack, men själv ingen särskilt imponerande erfarenhet sen tidigare av hingstar eller hingstiga...
2
Svar
20
· Visningar
2 643
Senast: LuckyLuke
·
Ridning Heej! Jag vet att det finns många liknaden trådar Men jag är 183 och väger 85(sommarlov):o Det jag undrar är vilka hästraser hade...
Svar
14
· Visningar
1 499
Senast: LyckaAmigo
·
Ridning HejHej, bara jag igen. *vinkvink* Lite mer liv har an dressyrforumet, och mkt tekniskt tal har, sa tyckte traden passade bast har inne...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 316
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar