Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Som ni kan förstå av rubriken händer det inte så ofta! :D Det var väl ca 9 år sedan sist, när jag red på ridskola. Min 18-åriga...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: vildros
·
Ridning tar allt från början så kortfattat jag kan... fick en egen häst i juni för 3 år sedan(2007) då var han både ohanterad och oinriden, så...
2
Svar
33
· Visningar
3 809
Senast: laeikinois
·
Ridning Har ni några "knep" eller så för att få en sån hållbar häst så möjligt? Förutom att ha rätt utrustning, väl uträknat foderstat...
2
Svar
22
· Visningar
2 491
N
Ridning Hejsan. Nu skulle jag behöva lite hjälp med en sak jag suttit o tänkt på endel. Jag var på öknehults ridläger i kisa för ett tag...
Svar
12
· Visningar
1 869
Senast: neres
·
T
Ridning Jag behöver tips på någon lättare hoppövning till en mindre ryttare. Hon kan skritta/trava utan problem och har börjat galoppera lite...
Svar
16
· Visningar
5 268
Senast: Spike
·
C
  • Låst
Ridning Ska vi reda ut lite begrepp? Vilka ÄR de olika systemen, vad är likheterna dem emellan och vad är det som skiljer dom åt? Nu menar...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
21 272
Senast: Immer
·
Ridning Tja! Jag har funderat ett tag på att ta upp ridningen igen. Jag älskade att rida när jag var yngre, runt 8-11 år. Nu är jag snart 16...
Svar
9
· Visningar
2 379
Senast: neres
·
Ridning Jag har en liten fundering här.. Jag är hemskt sugen på att vara med och hopptävla, en träningstävling som är den 15 aug. Min häst...
Svar
18
· Visningar
2 780
Senast: Byzzan
·
Ridning Hej! har en fjording hemma som är 14 år gammal. han har under perioder fått "ryck" eller hur man ska förklara det när man varit ute...
Svar
16
· Visningar
1 701
Senast: Lager
·
M
Ridning Hej hej alla där ute! Nu måste jag få några tips om hur man löser detta problem: När jag rider har jag mkt problem med att hålla...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: mariavanamnet
·
P
Ridning jag har några frågor hur det går till när man köper häst från Polen. 1. Kan man lita på köparna från Polen, så man inte blir...
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: PennyRe12
·
M
Ridning Min häst har allergi, (han rycker med huvudet) och är väldigt känslig mot flugor och sånt. Detta gör det väldigt svårt, nästan helt...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Merca
·
M
Ridning Är det någon av er som vet mer om damsadlar? Har ridigt i dem? Kanske har några fina bilder att visa? :)
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: C_L
·
Ridning Jag rider väldigt gärna till musik, det gör mig lugn och koncentrerad. MEN, vad rider man till för mussik? När jag tränat för JB har han...
2 3
Svar
48
· Visningar
11 121
Senast: Saima
·
J
Ridning Jag har haft min häst i över 1 år nu. I december 2009 upptäckte vi att han gick riktigt konstigt, att han var halt. Han visade sig vara...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: Elisha
·
Ridning Jag har två små döttrar som intresset startade för tidigt. Dotter nr ett drogs alltid till hästar redan i ettårs åldern, trots att jag...
Svar
4
· Visningar
1 490
Senast: Rouise
·
Ridning säga att en häst är sämre eller rent av dålig? Så fort någon säger det om en häst här på Buke blir det "du är bara avundsjuk" eller "...
2
Svar
39
· Visningar
4 000
T
Ridning Jag har blivit så himmla trött på alla dessa ridlärare i Småland, spec. där jag själv rider. Tycker inte ni att det ska vara som så att...
Svar
17
· Visningar
2 764
Senast: Ceero
·
K
Ridning Hejsan, nu när jag skriver detta är jag rätt så desperat. Så döm mig inte ! :angel: Jag har en medryttarponny som jag rider och tar...
2
Svar
24
· Visningar
3 649
Senast: Jeenny914
·
Ridning Hejsan alla! Jag har ganska nyligen tagit upp ridningen igen efter ett-två års uppehåll och har sedan dess hållit på att skola om en...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: Nomina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka