Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har sett alltför många exemplar där ryttaren lutar sig otroligt mycket tillbaka med överlivet när de rider, antagligen för att driva...
Svar
17
· Visningar
1 501
Senast: Smulu
·
Träning Har en 3 åring som är inriden och riden nu i lite drygt 3 månader. Från att ha varit ordinarie unghäst tramsig i munnen, har hon blivit...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 536
Träning Hej.. Nu är det så här att min kallblodstravare har blivigt skitskraj för att åka två hästar i en transport... Det var en gång då...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Tiller
·
Träning Vilken ålder börjar ni rida in? Lämnar ni bort eller rider ni in själva? Bra ställen som rider in hästar? Ge gärna råd och tipps...
Svar
16
· Visningar
1 133
Senast: Yrja
·
S
Träning Nu vet jag inte om det är jag som hetsar upp mig över "ingenting", men fick igår veta att min 3-åring blivit riden med halsförlängare...
Svar
15
· Visningar
2 581
Senast: MiaMaria
·
R
Träning Jag har läst flera annonser där man säljer ston som är dräktiga och jag kan inte låta bli att tycka synd om dem :cry: Varför betäcker...
Svar
6
· Visningar
1 287
Träning Min arabpojke har på senaste tiden börjat uppföra sig lite märkligt. När jag på kvällarna går och hämtar honom i hagen står han ofta...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: joneya
·
R
Ridning Jag har hört rykten (betyder inte att dom på något sätt skulle vara sanna) att någon här i svarige har åkt ner till Klaus Ferdinand...
2
Svar
24
· Visningar
2 925
Träning Skulle vilja höra vad ni har för åsikter och erfarenheter av några av de "aktuella" "NH"-filosoferna. Syftar då främst på Leslie...
2
Svar
27
· Visningar
2 263
Senast: Nilaya
·
Träning Jag var och vetbes. min nya häst för 1 vecka sedan.. Pratade om lite allt möjligt med veterinären.. Kom sedan fram till ämnet...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 416
Senast: ika77
·
S
Träning Tänkte bara kolla om ni har boots på hästen när ni åker transport?
Svar
16
· Visningar
967
Senast: domino
·
L
Träning Har bara en liten undran ( Bara lite nyfiken ). Vad gör ni om ni ska hämta in eran häst i från hagen och den bara tvärvägrar att bli in...
2
Svar
24
· Visningar
1 548
Senast: Lazio
·
G
Träning Min "foder"-ponny (D-ponny) är ganska ofta lös i magen och jag vet inte vad det beror på. Han står på och ägs av en ridskola och går...
Svar
4
· Visningar
919
Träning Min foderhäst är livrädd för kameror, och har varit det sen jag hämtade henne. Hon är verkligen livrädd, så fort man tar fram något som...
Svar
9
· Visningar
836
Senast: knoppan
·
Träning Behöver "snälla" svar och inte sågningar, för det här är en jobbig fråga för mig! Nu i december var det 5 år sedan jag köpte Eloise...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 297
Senast: avslutat medlemskap
·
Träning Jag har ju sedan jag var liten i stallet fått lära mig att inte vara högljudd, för att "hästarna hör ju så mkt bättre än vi". Så det...
2
Svar
29
· Visningar
2 773
Senast: Juvelflickan
·
D
Träning Hur vet jag att hästen litar på mig? Vari ligger skillnaden mellan att hästen litar på mig och att den är väl uppfostrad?
Svar
11
· Visningar
1 581
Senast: Bison
·
I
Träning Jag har försökt leta efter andra trådar som tar upp detta problem men inte hittat några. Jag har köpt ett 4-årigt sto för ca en månad...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: idak
·
C
Träning Hejsan! Jag är lite nyfiken på hur det brukar fungera att anlita "proffessionell transportör" när man ska köpa häst?! Har ni några...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: Boy of Joy
·
Träning Behöver hjälp med min häst som jag har köpt tillbaka efter tre år. Han är har nästan alltid öronen bakåt och ibland när jag kommer med...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama