Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hur hade du satt igång din häst om den varit avställd 2 månader pga kraftig kotledsinflammation? Han har gått i liten sjukhage ca 2...
Svar
19
· Visningar
1 556
Senast: Fladde
·
Träning Har upptäckt ett problem med hästen. När jag försöker flytta honom för skänkeln går han framåt och inte åt sidan. Han tar altså alla...
Svar
14
· Visningar
2 677
Senast: grazzie
·
A
Träning Nu vill jag få stopp på detta beteende min häst har. Han är en häst som kräver mkt uppmärksamhet, men när han väl får det så passar det...
Svar
7
· Visningar
1 372
Senast: AtletShipping
·
X
Träning Är det bara jag som struntar att det är kolsvart ute när jag ska rida? Min mamma fattar inte att jag kan sitta inne när det är ljust...
2
Svar
31
· Visningar
2 655
Senast: __Stilett__
·
M
Träning Efterssom jag har haft den stora turen att aldrig på 15 år haft med en vävande häst att göra så kan jag ingenting om det förutom att det...
Svar
14
· Visningar
1 198
Senast: Bison
·
Träning Räcker det med en ridbana på 20x20 för ett halvblod. Jag är ensam om att rida där. Privat Räcker det för att tömmköra i .?? Håller...
2
Svar
22
· Visningar
2 088
Senast: bollen__
·
C
Träning Hej, jag har ridit på ridskola ett antal år nu.. (dressyr) de senaste ggrna har jag ridit en ponny (welsh) som är lite het och springig...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: Lina_Zacha
·
D
Träning Hellu! Min häst är lite udda. =) varje gång han får en morot eller godis så måste han slicka på antingen mina händer, min jacka eller...
Svar
9
· Visningar
1 544
Senast: Domigo
·
C
Träning http://pub42.bravenet.com/photocenter/album.php?img=66981&usernum=3570143982 är det inte lite tidigt att börja träna sitt föl???
Svar
3
· Visningar
1 693
Träning Har nu studerat markus Holst ridhandböcker, och jag måste säga att dem är fantastiska :). Jag anser att han har bra värderingar och...
Svar
9
· Visningar
1 405
Senast: Rosenblad
·
L
Träning (Ja, nu vet jag inte om detta är rätt forum men jag testar i alla fall. :D) Har blivit lite sugen på att börja tömköra pållen då...
Svar
7
· Visningar
2 043
Senast: knickedick
·
Träning Har köpt tillbaka en häst efter ca tre år, problemet är att han inte litar på mig längre. Hur vinner jag hans förtroende igen? Innan...
2
Svar
23
· Visningar
2 820
Senast: xbella
·
R
Träning Tror ni att hästen far illa av att flytta mycket, alltså byta stall ofta, fast fortfarande ha kvar samma ägare? Jag har fått flytta tre...
2
Svar
24
· Visningar
3 061
Senast: nexxa
·
M
  • Låst
Träning Är det någon som vet någon bra NH-kurs? Väldigt tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
724
Senast: LIA
·
M
Träning Snälla. Nu behöver jag lite goda råd... Min lilla gubbe ute i hagen går fram och tillbaka mest hela dagen. Han har alltid gjort...
Svar
3
· Visningar
1 600
Senast: Mia78
·
L
Träning hur mycket rider ni ut i skogen med era hästar? . jag rider ut minst 3 dagari veckan de andra dagarna tränar jag med in häst. Jag tycker...
2
Svar
39
· Visningar
2 277
Senast: Magnum
·
B
Träning Hej Varför bråkar hon med mig? Jag har en stor häst som jag har kollat upp i både ben och rygg utan att hon har något problem. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 114
C
Träning Hej! Jag har nyligen fått hem ett nordsvenskt stoföl som jag så småningom vill kunna använda till enklare ridning som lättare skogs-...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: CallMeAce
·
S
Träning Vet inte vad jag ska göra,min häst är en kung på att på nått sätt få av sig skon.(Det är på frambenen).Hade satt på honom en storlek...
Svar
17
· Visningar
1 043
Senast: Trollis
·
Träning Något stör våran pålle under natten , hans bajs är söndersmulat och utspritt i hela boxen .Och då menar jag överallt.Han har alltid...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama