Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Tänk er att jag gör såhär när jag rider. Driver med innerskänkeln, håller emot på yttertygeln och bromsar även med yttertygeln, ställer...
Svar
15
· Visningar
1 165
Senast: Lindaslycka
·
S
Träning Jag har alltid kört med tänt i släpet om jag kör i mörker, plötsligt fick jag för mig att det inte alls är vettigt, att det är jobbigt...
Svar
9
· Visningar
1 194
Senast: Minelli
·
D
Träning Hej! Jag skulle vara tacksam för lite tips när det gäller hanteringen av en istadig unghäst. Min syster köpte i våras en...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: bsmx
·
Träning Min 2-åring (eg 1 ½)har börjat bete sig som en riktig 1:a-klass kärring! :crazy: Om man ska schasa bort henne (går på lösdrift)måttar...
Svar
10
· Visningar
1 693
Senast: Lina_Zacha
·
Träning Nu igen... SUCK. Hon har stått ett par månader pga hälta och när hon sattes igång nu igen så är hon återigen "hysterisk" vid...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: milly
·
B
Träning Hej! :) Hörde en gång att det var en som hade lärt sin häst att bara skita på ETT ställe. Kan detta stämma? Är det någon som kanske...
2
Svar
30
· Visningar
2 242
Senast: Kurant
·
M
Träning Har börjat fundera på att kanske göra en långritt till sommaren, det hade varit så himla skoj!! :) Någon som har gjort en långritt...
Svar
8
· Visningar
1 338
Senast: mathil
·
Träning Blev helt stum idag... Min syrra red pållen i paddoken och vi hade bestämt att vi skulle ha banhoppning idag. För det första kunde han...
Svar
16
· Visningar
1 321
Senast: Grace*
·
A
Träning ridsportsgymnasiet strömsholm och tagit med sig en egen ponny? Jag ska troligen göra det nästa år och jag har fått tre olika stall jag...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Arsozah
·
Träning Hej! Det verkar som om jag sitter snett när jag rider med sadel..Men jag sitter kvar när jag rider barbacka, då borde jag ju åka av...
Svar
11
· Visningar
1 146
Senast: Degree
·
L
Träning Hej! Jag är rätt nyinflyttad i en by och häromdagen ringde min granne och undrade om jag möjligtvis kunde hjälpa honom att rida in...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Liquid Diamond
·
P
Träning Har ett 11 årigt sto som jag köpte i sommras. Hon har utvecklats massor och är mycket kontakt sökande. Har inga problem överhuvudtaget...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: *PearL*
·
Träning Min shettis som jag köpte i somras har varit rätt grinig av och till. Jag känner att jag själv har hittat en metod som fungerar, när hon...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Maris_
·
Träning Hur pass stor "förståelse" ska man ha för att hästen inte mår 100% när det kommer till dess beteende i förhållande till mig ? Tänker...
Svar
8
· Visningar
806
Senast: Elizette
·
Ridning Jag va bara lite nyfiken på vad alla tror. Tror/tycker ni att akademisk ridkonst och barockridning är samma sak?? Om ni inte tycker det...
Svar
4
· Visningar
1 165
Senast: true_blue
·
L
Träning hej jag skulle behöva lite hjälp med ett problem som jag har. Min ponny drar gärna upp huvudet och spänner sig i halsen när man tar i...
Svar
9
· Visningar
1 747
Senast: Asa_S
·
F
Träning Hej. Jag har ägt min häst nu i 5 månader och tyvärr var hon skaddad dom 3 första:( När jag har skrittat henne ut och så under tiden...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: Sweet
·
Ridning Nu har jag äntligen fått min Startrekk Espanola och vill ha snygga upplängingsanordningar för stigbyglarna. Ni som har Bentsadlar, har...
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: OlleAtlas
·
P
Träning Undrar om nån har lite tips om detta. Det är nämligen så att vi sålde ett dräktigt sto där fölet fortfarande tillhör oss och nu är hon 6...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Jarrah
·
M
Träning -------------------------------------------------------------------------------- Hur gör ni för att få hästen att buga?! Jag vill...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: Snobben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10