Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Vår ponny blev inriden nu under nov-dec och tjejen som red in henne tyckte att hon skulle få vila mycket och endast ridas ut i skogen...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: concierge
·
J
Träning vilken hemsida kan man hitta olika hästtransportörer från skåne??
Svar
1
· Visningar
638
Senast: Poison_ivy127
·
B
Träning Har tagit emot en 2 åring. Hon sparkar bakut väldigt lätt. I boxen så backar hon först sedan kickar hon med båda benen bakut. Vi förra...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: Lazio
·
Träning Skrev ju för att tag sedan om åringen som vid fodring uppvisade ett extremt starkt hotbeteende med kroppspråket, men verkade omedveten...
2
Svar
32
· Visningar
2 248
Senast: Annika_L
·
H
Träning Hej. har en häst som drar i väg när jag ska ut i skogen. Både när jag rider eller leder i grimskaft. Han sticker oftast när jag är ute...
Svar
13
· Visningar
2 279
Senast: sune4you
·
T
Träning Tänker ju som många andra på vikten efter jul :o Ska snart köpa häst, undrar om någon vet hur mycket en welsh cob av den större...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Gullan86
·
E
Träning Jag red vår supersnälla nordisflicka i skogen hela sommaren 2003 utan något som helst problem, det var då jag blev av med min ridrädsla...
Svar
15
· Visningar
1 414
Senast: BrokenSilence
·
M
Träning Vet inte riktigt om det är rätt forum men provar här eftersom jag ser att set finns andra trådar om broddar. Har ni broddar på i hagen...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 883
Senast: Stallflicka
·
Z
Träning Hej! Om man är helt ny för detta, var/med vad bör man börja? Läsa någon bok kanske, är Dansa med hästar något för nybörjare? Jag kommer...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Sammet
·
J
Träning Jag har tidigare alltid varit skeptisk mot NH. Jag har tyckt att hästarna ser likgiltiga ut, liksom halvdöda i blicken och med hängande...
2
Svar
24
· Visningar
1 891
Senast: Liquid Diamond
·
Träning Hur gör ni när ni börjar tömköra unghästar? Hur gamla är de? Hur många medhjälpare är ni, och var befinner sig de? Vad har ni på hästen...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: Ramona
·
Träning Jag håller på att planera lite. Går det att ha en 2 åring med ett föl ca 4 mån. Jag lämnar bort hingsten på sommarbete. Då han...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Rotterö
·
Träning Vi hade en liten diskussion idag om bettlös ridning och då började jag att fundera på varför folk väljer att rida bettlöst och på vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 436
Träning Alltså, jag kan inte fatta vad det är med min häst! hon brukar vara så lugn och fredlig, i perioder kan hon till och med äta ur samma...
Svar
3
· Visningar
784
D
Träning Någon som hört talas om detta förrut? Att man kan ha en kanin/ ett marsvin i boxen tillsammans med hästen?
2
Svar
22
· Visningar
2 158
Senast: shady
·
B
Träning Min häst är tokig på att gräva hål i marken. Det är lite farligt nu när det är mörkt på kvällen när man ska hämta in han. Som det är så...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: Lillaloppan
·
Ridning Jag har börjat arbete mina hästar i hand lite småt, och det har varit jätte bra för både mig och hästarna. Nu har jag lite...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: cabetty
·
Träning Hej har jobbat med travhästar i flera år o alltid varit intresserad av kommunikation o hantering av hästar. Har nu kommit i kontakt...
2
Svar
24
· Visningar
2 172
Senast: joneya
·
Träning Har ett litet problem med min nyblivna treåring. Han har alltid varit väldigt lätt att hantera, eller rättare sagt han är väl hanterad...
Svar
8
· Visningar
1 270
Senast: Hannely
·
J
Träning Jag har en jätte snäll häst som fungerar i de flesta situationer. Dock har vi ett stort, stort problem. När jag tex. hämtar honom från...
2
Svar
30
· Visningar
3 123
Senast: Mimmi81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar