Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Vad är vitsen med att skritta fram innan man börjar rida och kräva? Varför skrittar man av hästen efteråt? Vad är viktigast att lägga...
Svar
13
· Visningar
1 487
S
Träning ja det gör min ena häst. när man kommer till hagen så tittar han alltid, kommer gärna. så fort vi borstar så vänder han hals o huvud...
2
Svar
23
· Visningar
2 307
Senast: yven
·
Träning Hej! Skulle vilja höra vad ni anser kring detta med smällare vid hästgård. I stallet finns ca 30 inhyrda hästar varav 2/3 tillhör en...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: strumpan
·
S
  • Låst
Träning Hur skulle ni sätta i gång en sprallig häst med enormt mycket extra energi...Har stått i ett par veckor och ska sättas i gång imorgon...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 725
Senast: Ragatan
·
K
Träning VILL VARA FÖRBERED :::: Ska snart hämta min nya unghäst och hade tänkt mej att den ska få bli en handhäst i början. Är det nån som har...
Svar
7
· Visningar
867
Senast: Stopek
·
N
Träning Sist vi lastade min häst tog det ca 2½ timme :bump: . Hon går in i transporten helt och hållet, men så fort vi försöker sätta för...
Svar
19
· Visningar
1 362
Senast: corzette
·
Ridning Hej på er, å god fortsättning! Jag har en fundering kring min hästs balans och bärighet. Fröken är riden mkt lite senaste tiden och...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Ardnas
·
K
Träning Min 2-åring är jätte-go och trevlig vid all hantering, men när hon står i sin box själv utan att man uppmärksammar henne, så lever hon...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: Kockan
·
W
Träning hur många dagar i veckan tycker ni att en häst ska få vila om schemat ser ut så här (ungefär) Måndag: dressyr pass (ca1h) Tisdag...
2
Svar
22
· Visningar
1 899
Senast: *pilturs matte*
·
Träning Hej I dag har det varit ett skitväder här på västkusten. Hästarna fick komma in tidigt då. Hingsten fick vi övat med attsätta på en...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Hera
·
G
  • Låst
Träning Hej alla ! Jag hoppas verkligen inte att ni missuppfattar mej nu, jag menar inget dummt om grisarna här men : Jag fattar inte...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Lobelia
·
Träning Det kommer lite enkäter då och då från enskilda bukefalosanvändare, som har lite kursverksamhet och liknande vid sidan om. Tyvärr så kan...
Svar
8
· Visningar
1 409
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Vad kallas barockridning/Akademisk Ridkonst/Klassisk dressyr utomlands? Finns det ngt engelskt ord för "barockridning"? Det enda ord...
Svar
1
· Visningar
1 121
Senast: Rimfaxe
·
Träning Jag använder kutterspån till min häst, men funderar på att byta till torv. Jag har bädd nu och skulle ha bädd även om jag använder torv...
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: Klintan
·
Träning Lite peppning för de som sliter och kämpar.. Varning - ohämmat skryt! Imorse klarade Kele (1 år och 9 månader snart, unghäst mao)...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: lillamyggan
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: AtletShipping
·
Ridning Jag skrev en liknande tråd under "ridning", ang hur man undviker att vara tjatig i handen, och hur man faktiskt ska/får använda handen...
Svar
11
· Visningar
1 358
Senast: nitus
·
T
Träning Hur ofta brukar ni rida barbacka på era pållar? :)
2 3
Svar
42
· Visningar
2 611
Senast: Possi_Katt
·
H
Träning jag var på en tävling för 1 år sen nu. det var en ridklubb som hade ca. 40 uppstallde hästar(ca.6privata) Först vart jag helt paff...
Svar
19
· Visningar
1 280
Senast: hape89
·
Träning Min ena ponny blir rädd när jag tar fram glans spray flaskan. Hon är en rätt säker ponny men blir rädd för det mesta hehe Någon som...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Ragge_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur