Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning ägarna till min medryttarhäst tror det. Han är en gammal skrutt på 20 år som jag har ridit och tränat i dressyr och markarbete i ett år...
Svar
13
· Visningar
1 511
Senast: sabbet
·
Ridning Jag har en travare som satte om så mycket muskler i sommras så han faktiskt tappade galoppen. Det blev ojämn, fruktansvärt vinglig och...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: bigganl
·
M
Ridning Finns det någon här som tittade på Levade-showen? Då var det en "engelsk" ryttare och en "akademisk" ryttare som red parallellt i ett...
Svar
12
· Visningar
1 780
Senast: bigganl
·
Träning det skulle vara jättekul om min häst kunde. :idea: Finns det någon som har något tips på hur man tränar det? Han är en nyinriden...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: Cilla
·
D
Träning Hur gör ni, bokstavligen, när ni säger till hästen? Tex när den står uppbunden, i boxen, vid uppsittning, ridning etc etc? Oc en...
2
Svar
26
· Visningar
2 272
L
Träning Hejsan! Har en jätte snäll och söt islänning. Men jag förstår mig inte riktigt på henne när vi e ute och rider ensamma. Hon vill vända...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: Vargsan
·
A
Träning är en häst i stallet som jag haft bra kontakt med innan men har inte tid för henne nu mer. Kom väldigt bra överens vilket är ovanligt...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: AtletShipping
·
Träning Ja...jag blir alldeles förvirrad. Har ridit i 6 år nu och vet fortfarande inte hur jag ska rida en korrekt lättridning :confused...
Svar
14
· Visningar
1 817
Senast: Tinna888
·
Träning Hej ! Har hämtat en ny häst för ca tre veckor sedan. Hon kommer från England och var ganska stressad i början. Har nu lugnat sig vid...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: bsmx
·
B
Träning hästen har sedan vi bytte stall börjat skrapa med framhovarna så fort hon står inne. hon bryr sej inte om mat eller annan...
Svar
7
· Visningar
860
Senast: Bison
·
N
Träning Om ni ska köra en häst i transport, vilken sida lastar ni på då? Jag har alltid haft hästen på vänster sida men vet inte riktigt varför...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 182
Senast: Bison
·
Träning I vilket syfte använder ni kedjegrimskaft och hur använder ni den? Jag läste någonstans att den används på hingstar för att de gärna tar...
Svar
15
· Visningar
6 290
Senast: SessCa
·
Träning Hoppas jag valt rätt forum nu. Jo, det är så att vi äntligen fått tid på klinik för min häst, och inom en snar framtid dessutom. :bow...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Yrja
·
P
Träning Skulle som vanligt, i morse, släppa ut hästarna. Mina egna hälsar och är ivriga att få komma ut. Men russet ställer sig med huvudet i...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: majola
·
S
Träning Hej och Gott Nytt År på er alla NH:are ! Min kuse är jättesur när han äter sitt kraftfoder :devil: . Min gubbe gick in till honom härom...
Svar
15
· Visningar
1 888
Senast: seejii
·
S
Träning har så stora problem med vänstergaloppen på min kallblodstravare. Vid longering, tömkörning och löslongering är det inga problem alls i...
2
Svar
38
· Visningar
2 290
Senast: schackrutig
·
Träning När tycker ni att man kan testa med kandar första gången? .................. Jag köpte min häst sommaren samma år som han fyllt...
Svar
17
· Visningar
1 662
Senast: Iglatjarn
·
S
Träning Har någon tips på hur man kan få shettisen att vara kvar i hagen även när den blir ensam. Han får panik och vill ju självklart följa med...
Svar
19
· Visningar
1 534
Senast: Mia78
·
Träning Jag har för ett halvår sedan köpt ett sto som jag visste var mycket dominant. Det största problemet är att hon drar iväg med en när man...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Mli
·
M
Träning Jag har nu haft min kära underbara häst i över ett år allt har fungerat bra, träning skötsel mmmm allt!! nu för 2mån sen ca så har jag...
Svar
11
· Visningar
1 121
Senast: MissSpider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10