Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Har ett för mig ganska stort problem. Rider min häst mycket med bara grimma, alternativt halsring, både på banan och i skogen...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 895
Senast: axel
·
N
Hästhantering Hejsan. Jag och min kompis har skaffat oss ett treårigt shettssto som vi tänkt använda till trickträning, en liten cirkushäst med andra...
2
Svar
35
· Visningar
5 473
Senast: indra82
·
W
Hästhantering Hejsan! Jag har ett Shetlandssto som är ett år och några dagar. Detta är min första häst och jag har en livslång hästvana (jag är 17...
Svar
9
· Visningar
1 210
Senast: syrran
·
Hästhantering Hejsan! Var på nh kurs förra veckan dock utan min häst då det sket sig med transporten. Fick låna en annan häst på plats istället...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 397
Senast: Lager
·
Hästhantering Var igår till veterinären tillsammans med stallägaren och dennes 2 islandshästar samt chaufför. Vi var hos en rätt "känd" veterinär. Det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 938
Hästhantering Hallå! Jag står i ett stall med ca 10 hästar, i olika storlekar och raser, alla är välkomna :love: Det jag tycker är lite fascinerande...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 372
Senast: Baldihanna
·
Hästhantering Om hästen (4-årig ranglåg nsv bruks valack, LB introvert) följer en (som i join up/followup) "som en svans" och stannar och går inte om...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 478
Hästhantering När man läser trådar här får man lätt uppfattningen om att alla har problem på något sätt, och det är väl så att man inte behöver skriva...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 885
Hästhantering Svårplacerad tråd, men kör här! Iaf, kommer eventuellt få stalla in min häst till hösten eftersom jag nog byter stad. Har alltid haft...
2
Svar
20
· Visningar
2 520
Senast: JeaNette__
·
Hästhantering Har haft mina kusar på samma ställe hela tiden, men nu är det dags för min första flytt och kusen ska så klart hänga med. Men jag blir...
Svar
7
· Visningar
1 340
Senast: Casacha
·
P
Hästhantering hej vi har köpt ett ardenner sto som har gått på lösdrift och i stort sätt aldrig hanterad... det gick bra att få henne in och ut...
Svar
8
· Visningar
1 575
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden men den får flyttas om den läggs in olämpligt. För två veckor sedan var jag och tränade för...
Svar
3
· Visningar
991
Senast: Empalie
·
W
Hästhantering Hejhej! Jag undrar hur det var för er och unghästen att tömköra första gången? Hur hade ni gått till väga för att börja tömköra...
Svar
19
· Visningar
3 017
T
Hästhantering Hej! Nu ska vi skaffa en liten ponny som min dotter (som haft shettis under ett år och lärt sig en del men...) kan utveckla sin...
Svar
12
· Visningar
2 267
Senast: Buck
·
C
Hästhantering kanske detta är ett problem, kanske inte... Jag har en unghäst som verkar vilja välja ut människor som ska få röra henne. Jag får röra...
Svar
13
· Visningar
1 699
Senast: Cozmoz
·
Hästhantering Hej! Jag har ett 15 årigt sto som är världens snällaste häst, MEN när vi är ute är hon helt och hållet galen. Sparkar, bockar...
Svar
6
· Visningar
1 342
Senast: skuggan_
·
J
Hästhantering ;)Jag vill ha hjälp en ponny som jag rider han huger i boxen mot andra inte mot mig,Men mot andrar så dom kan bli rädda det tycker ej...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Fick en fungering ang "akutlastning". Om en stressad häst av någon anledning måste lastas - är bremsning ett alternativ? Då menar...
2
Svar
25
· Visningar
2 727
Senast: Angelique
·
Hästhantering Jag har gått och skaffat mig bekymmer när det kommer till att ha min häst ute i vanlig hage. Hästen i fråga är en 10-årig import som...
2
Svar
20
· Visningar
2 523
Hästhantering Hej! Det är så att jag står lite rådlös inför ett "problem" som har uppkommit med min häst. Eller, egentligen är det kanske inte ett...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka