Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Tjo! Fina fröken är inte nöjd med något.. Något är fel.. Hjälp oss reda ut vad:-). Hon började med att vägra gå under en bro där...
2
Svar
29
· Visningar
3 097
Senast: bambam
·
T
Hästhantering Hej! Jag fick min första egna häst igår, och hon vill inte bli fångad i hagen. Igår gick det jätte bra, men nu såfort jag går ett steg...
Svar
13
· Visningar
2 323
Hästhantering Har en valack som nu har sparkat sönder dörren i transporten för andra gången. Han sparkar inte hela tiden utan mest när man åker på...
Svar
5
· Visningar
1 898
Senast: Mulle
·
S
Hästhantering Hejsan alla hästvänner! Nu har jag en liiiten fråga till alla som kan det här med hingstbete och sånt! Jag har en liten...
Svar
12
· Visningar
1 320
H
Hästhantering Måste höra vad ni häst folk tycker. Om en häst är lämnad på inridning... Hästen va insutten & skrittad utan problem innan den åkte...
2
Svar
24
· Visningar
5 259
Senast: gylle
·
B
Hästhantering Behöver verkligen hjälp! Det är så att min häst lider av seperationsångest, hon blir rent ut sagt tokig när man hämtar henne från...
Svar
12
· Visningar
1 517
Senast: BigLadyZola
·
Hästhantering Hjälp! Jag behöver råd! Jag blir galen på min häst dagar som denna!! Min häst är en ouppfostrad 8-årig fd travare, som de senaste...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: _Isa_
·
Hästhantering Jag håller på att vänja min 1åriga ardennerkille vid ett mjukt novabett på inrådan av veterinär/tandläkare så bör jag har en liten rem...
2
Svar
24
· Visningar
3 823
Hästhantering Hej! Förra tråden jag startade blev en intensiv diskussion om ceacar och hundar så försöker igen; Har börjat bygga en agilitybana...
Svar
8
· Visningar
1 122
C
Hästhantering Vi har en liten blandflock som innan varit en mycket lugn och harmonisk flock. Dock har vi en liten 7 åring som på sista tiden börjat...
Svar
9
· Visningar
3 027
Senast: Qosack
·
Hästhantering Hej alla Bukefalister. Jag tänkte söka lite goda råd, och förhoppningsvis kunna få bukt med mitt "problem". :) Ponnyn det gäller är...
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: Sar
·
J
Hästhantering Hej. Jag har en 5årig tro det eller ej valack som har stora hingstproblem.. Fick hem honom som 3årig klapp hingst då han under...
Svar
15
· Visningar
2 779
Senast: skuggi
·
T
Hästhantering Hej! Tänkte det kanske var någon här som kunde hjälpa mig lite! Jag har ett 5årigt paintsto, köpte henne som 3åring och red in...
Svar
5
· Visningar
1 331
Hästhantering Hej! Håller på med NH med min ponny hemma och hon klarar det mesta utan problem, men hon tycker att det mesta är för lätt och inte...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 316
Hästhantering Håller på och lasttränar en unghäst för att kunna få iväg henne till seminstationen. Hon verkar inte ett dugg rädd för transporten och...
Svar
11
· Visningar
1 529
Senast: Jasse92
·
L
Hästhantering tänkte fråga en till sak :D min medryttarhäst sticker när det kommer en cross, någon som har nåt bra förslag på hur man kan få hästen...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: Laurii
·
N
Hästhantering Har nyligen köpt mig ett halvblods sto på 9 år.. Har fått rätt stora bekymmer med henne.. Hon klarar inte av att hennes kompis...
Svar
3
· Visningar
1 006
Hästhantering Ett problem som blivit alldeles för stort=( Har för 2 veckor sedan flyttat mina hästar från vår egen gård till ett inhyrnings stall...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: worthless
·
Hästhantering Jag jobbar för närvarande med att utbilda hästar, dock verkar det vara lika mycket ridning som hantering.... Igår kom 3 hästar, bland...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 719
Senast: Solis
·
Hästhantering Jag har ett litet problem. Har en 3-årig islandsunghäst som jag skulle vilja lära att bli longerad. Problemet är bara hur? I alla...
Svar
17
· Visningar
9 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka