Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering och även ibland med bak. Jag har en ny pålle, ett fyraårigt sto som är helgo. Hon går med på att lastas nu utan större problem men när...
Svar
13
· Visningar
3 092
Senast: Trix
·
Q
Hästhantering Jag skulle vilja höra era tankar kring det här: Jag har en film som handlar om inridning av hästar på Island. Det är en mycket känd...
Svar
7
· Visningar
1 479
Senast: qrumelur
·
L
Hästhantering halojj :), vet inte om jag lagt in dethär på rätt ställe men jag behöver iaf hjälp. Har en medryttarhäst som är helt blockerad och bryr...
Svar
13
· Visningar
1 352
Senast: Laurii
·
Hästhantering Har ett problem som både jag och min häst mår rätt dåligt över. Har haft den här hästen i över ett år nu, och vi har jobbat med att...
Svar
15
· Visningar
4 852
Senast: Minsans
·
K
Hästhantering Hej alla på buke! Skulle jättegärna vilja få klargjort för mig vad exakt är NH och vad exakt är Horsemanship. Är det någon skillnad? Min...
Svar
7
· Visningar
1 468
Senast: LIA
·
Hästhantering Den förra låstes ju av förmånga inlägg och jag har inte sett någon ny, så startar en här! Här kan vi bildbomba när vi tricktränar med...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 849
Senast: dengra
·
S
Hästhantering Jag har fått ett bekymmer med mitt varmblodssto. För ca tre veckor sedan uppmärksammade jag att hon inte tyckte om att jag rörde henne...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: saramalovgren
·
L
  • Låst
Hästhantering Detta är första gången jag skriver här, men får hoppas att det blir rätt! jag är medryttare på ett gotlandsruss som har börjat stegra...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: IngelaH
·
G
Hästhantering Hej! har en varmblodskille som är helt underbar. Men så fort jag hoppar upp blir han "tossig" och sprallig.:bump: trippar sidleds...
Svar
7
· Visningar
1 650
Senast: Lager
·
S
Hästhantering Har ett fullblod, fd galoppör som enligt förra ägaren har åkt både ensam och med kompis i transporten utan problem, och har åkt mkt...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: speedy2002
·
Hästhantering Jag har problem med mitt 10 åriga sto som har varit i min ägo i snart 2 månader. Ett av problemen som hela tiden upp står är vid...
Svar
17
· Visningar
1 872
Senast: Trix
·
Hästhantering Flyttade min lilla mini till ett lösdrift där det går 2 andra shettisar. Dessa ska ha gått ihop sedan de var föl (är nu 6 år). Men efter...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Russin8
·
Hästhantering Jag har en unghäst med ett beteende som jag tänkte att någon annan kanske kan ge mig en ny synvinkel på och som kanske gör att jag...
Svar
6
· Visningar
1 990
Hästhantering Har en valack som ibland är sur mot andra hästar, inte när man rider men om man står stilla eller om en häst kommer upp nära rumpan. Då...
Svar
2
· Visningar
1 057
Senast: Melrose
·
Hästhantering Har haft en kompis ute i stallet idag som gick en kurs för John moore. Vi skulle testa ett par övningar på min pålle idag, hon är ett...
Svar
18
· Visningar
2 193
Senast: Fannih
·
Hästhantering Mitt halvblod som jag har haft i flera år fick iförrgår helt plötsligt för sig att inte gå ut på vägen. Denna väg rider vi efter flera...
Svar
5
· Visningar
1 977
M
Hästhantering Har ett kallblodsto på elva år som inte gjort så mycket mer än gått lite på travet... Hon är jätte snäll att rida i skogen på, börjar...
Svar
6
· Visningar
1 021
·
S
Hästhantering Min valack har helt plötsligt blivit svårfångad så fort han ser grimman drar han i 180. Han har alltid varit lättfångad har haft han i...
Svar
5
· Visningar
1 002
·
Hästhantering Jag tror att mitt varmblod har patellaupphakning i ena bakbenet. Vissa mornar när jag tar ut henne ur boxen blir hon stående med ena...
Svar
8
· Visningar
5 196
F
Hästhantering Jag har varit medryttare åt en häst var ägare jag anmält för vanvård av sin häst. Och nu undrar jag, om hästen tas omhand, vart hamnar...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: FashionSuicide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka