Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Min häst är väldigt rädd och tittig för saker som befinner sig på marken. Om jag leder henne så följer hon med mig över stock och sten...
2
Svar
34
· Visningar
2 384
Senast: meiam
·
I
Hästhantering Hej! En kortare tid så kommer min häst att gå ensam med en flock får. Är det någon som haft får som sällskap och kan dela med sig av...
Svar
9
· Visningar
6 624
Senast: Isislover
·
Hästhantering Har precis fått hem min 3 åring som varit på inridning i tre månader. Var och provred henne innan hon kom hem utan problem MEN nu när vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 950
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Någon som har några tankar, eller rättare sagt råd kring det? Hon står blick still när man åker från stallet, men på hemvägen stampar...
Svar
14
· Visningar
1 355
Senast: Riley
·
Hästhantering Tar upp detta sätt ännu en gång. Vi har försökt picka med spöt vid olika tillfällen, både vid lastning och när vi ska in i...
Svar
14
· Visningar
2 412
Senast: Harbor
·
O
Hästhantering Hejsan! jag skulle vilja lära min häst att stegra, hur har ni börjat? väldigt tacksam för svar=) Vill inte höra att men gud de...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
35 561
Senast: arrak
·
P
Hästhantering Jag var och provred en isis i Söndags och han var väldigt känslig. När ägaren red honom så gick han jättefint. När det var min tur så...
Svar
4
· Visningar
1 595
Senast: Pacita
·
L
Hästhantering Hej! För en vecka sedan hämtade jag hem min drömhäst SAGA. Ett 12 årigt halvblod som de senaste 3 åren gått på lösdrift ( fick ett föl...
Svar
13
· Visningar
2 335
Senast: eldur94
·
L
Hästhantering hej köpte min första häst för två veckor sen. en treårig nordsvensk valack. allt gick bra o rätt lugnt till när ja släppte ihop...
2
Svar
22
· Visningar
3 252
Senast: Lotus
·
L
Hästhantering Jag har en fråga, går det att longera en häst och att den galopperar? Tänk om den sliter sig, ska man träna horsemanship före? Tacksam...
Svar
4
· Visningar
1 278
Senast: neferra
·
Hästhantering Har en pålle jag lånar som är rädd om sina öron. Det är aldrig något problem när man står och borstar eller myser, då brukar han vara...
Svar
5
· Visningar
3 725
Hästhantering Har ett mkt. allvarligt problem som jag vill ha seriösa svar på, av dom som har erfarenhet av PMS ston !!! Vi har bara 3 hästar. Vårat...
2
Svar
31
· Visningar
5 194
Senast: moon
·
Hästhantering Har flyttat min shettis till ett lösdrift där det går 2 andra shettisar. Dessa blir knappt alls hanterade då det är sonen (han e över...
Svar
4
· Visningar
1 896
Hästhantering Jag har tagit hand om ett sto som mått mkt dåligt, även fysiskt för hon har haft ont i korset och nu fått hjälp av kiropraktor. Nu ser...
Svar
15
· Visningar
3 712
Senast: labb
·
Hästhantering Vi har ett fuxsto med en otroligt stark egen vilja som för det mesta ändå är ganska lätthanterad eftersom hon vet vad som förväntas av...
Svar
18
· Visningar
2 602
Senast: WildWilma
·
Hästhantering Jag fick hem ett fyraårigt halvblodssto för ca fem veckor sedan. En riktig liten pärla:-) Hemma hade jag redan en halvblodsvalack och en...
Svar
12
· Visningar
2 315
L
Hästhantering Okej.. Nu vet inte jag hur man gör detta men, är ny här! Men jag behöver hjälp. Min medryttarhäst, Mira, har problem med att lita på...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Undrar om det är någon som har något bra förslag på hur man tränar bort följande beteende vid lastning: 1) Lasta på fungerar...
2
Svar
24
· Visningar
2 982
Senast: TantEster
·
Hästhantering Jag var och hämtade en häst för snart två veckor sedan, och redan i början av lastningen märkte jag att det är inte en "lättlastad"...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 631
Senast: Capel
·
Hästhantering Droppen som fått bägaren att rinna över har fallit... Helt enkelt att kostatera att pållen e ett hopplöst fall. Måste ha benskydd o...
2
Svar
21
· Visningar
3 694
Senast: Silkisif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30