Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har under mina år med hästar stött på väldigt många huvudskygga travare. Nån som vet vad det kan bero på, nånting med hur travhästar...
2
Svar
26
· Visningar
3 245
Senast: InaNorlin
·
K
Hästhantering Hej! Jag är en tjej på 14 å'r med 7 års ridvana. Jag funderar starkt på fodethäst, men anser ni att jag skulle klara av det? I...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: tinkerlover
·
Hästhantering Vad tror ni om att köra in ett fjortonårigt welsh mountain sto? Självfallet är det individuellt, men är det ngn som kört in en äldre...
Svar
9
· Visningar
1 302
Hästhantering Hej! Jag har nyligen köpt en häst. Hästarna är ute många timmar, vilket är bra, men min häst går i en liten hage, som en "ruta" där han...
Svar
18
· Visningar
3 284
Senast: worthless
·
Hästhantering En av våra hästar skulle ut och åka snart. Han har inte åkt något på 4 år så vi började lasta ett tag innan för att se hur han var. Igår...
2
Svar
20
· Visningar
3 654
Senast: Amha
·
X
Hästhantering Ibland känns det totalt som att jag misslyckas med allt och alla. Hästar som människor. Jag jobbar på detta att bli bättre och det har...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: xmobilexd
·
Hästhantering På fredag ska jag flytta min ponny 20 mil till ett nytt stall:) Jag har lite frågor som jag skulle behöva svar på:angel: 1) Ska jag...
Svar
2
· Visningar
1 116
Senast: Nomina
·
A
Hästhantering Som sagt här ovan, undrar om hästar tittar dit öronen är riktade.. dvs om hans öra är riktad till mig när man longerar, betyder det då...
Svar
4
· Visningar
1 562
Senast: alegria
·
A
Hästhantering Har fått problem med mitt sto, då hon har fäst sig för mycket vid ett föl som kommit att stå i hagen bredvid henne eftersom fölet nu är...
Svar
12
· Visningar
1 588
Senast: sandrafors
·
S
Hästhantering :) ! Tips o råd tack!! ;) Vad gör jag åt en Valack som vaktar ett sto hela tiden o jagar bort den andra valacken så fort han kommer...
Svar
9
· Visningar
2 839
Senast: traceys
·
I
Hästhantering Hejsan. Jag har en liten fråga då alla som jag har frågat verkar tycka olika om detta. Om hästen blir rädd för något ofarligt tex en...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 416
Senast: Seabaz
·
S
Hästhantering En dum och onödig fråga kanske, men hur är det när man åker in till klinik? Är det träns på hästen som gäller eller går det bra med...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: sirpa40
·
Hästhantering visste inte vart jag skulle lägga tråden riktigt... men till saken då:) jag satt och kikade runt lite på nätet och kom till en sida...
Svar
19
· Visningar
3 091
Senast: timme
·
A
Hästhantering Hej, Det är så att jag för ca: 5 år sedan slutade rida då jag helt enkelt träffade min nuvarande sambo som bodde i ... där fanns inte...
2
Svar
27
· Visningar
3 211
Senast: alegria
·
Hästhantering Hej alla hästälskare :) Jag har en medryttarhäst, ett Svenskt Varmblod på 170 cm och ganska kraftig (Jag är själv bara 160 cm), han är...
2
Svar
23
· Visningar
3 123
Hästhantering Vår ponny var ursnäll att lasta en lång tid, tills den en dag plötsligt började krångla. Inget speciellt har hänt, men vi började...
Svar
6
· Visningar
7 990
Senast: fejko
·
5
Hästhantering Min nya häst som jag har haft nu i snart två månader har börjat sätta sig på tvären. De första veckorna kunde jag rida själv och med...
2
Svar
34
· Visningar
12 580
Senast: FreSus
·
B
Hästhantering Jag har fått ett stort problem och måste tyvärr välja mellan 2hästar. Den första hästen har jag haft i 3år han e genom go i stallet men...
Svar
11
· Visningar
1 846
Senast: worthless
·
Hästhantering Ja jisses vilket avslut på både min hästkarriär och veckan. Idag när jag närmade mig stallet så trodde jag C raggat upp sin gamla...
2
Svar
36
· Visningar
5 049
Senast: tinkerlover
·
A
Hästhantering Om ca ett halvår ska jag och min vän ta varsin ponny på foder. Min kompis har ett stall på gården som ponnyerna ska stå i. 20 meter...
Svar
6
· Visningar
1 386
Senast: aalice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka