Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Tyvärr verkar det som om jag eventuellt inte kan ha kvar min swb unghingst -2010 där han står. Har för tillfället 2 dräktiga ston hemma...
Svar
8
· Visningar
2 643
Senast: Luna10
·
Hästhantering Hej! Jag har ett sto som blir extrem vid brunst. Hon trycker rumpan mot boxväggen och sparkar och skriker, "slänger" sig mot väggen...
Svar
10
· Visningar
1 900
Senast: martha
·
S
Hästhantering Ska låna 2 hästar på foder i en månad innan ev köp....ägaren glömde att upplysa mig om att ena ponnyn (som jag ska ha till min 7 åriga...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 619
Senast: skuggi
·
Hästhantering Startar den här tråden efter att ha vart med och diskuterat inne på Westernforumets tråd om Bökeberg och det SM som hölls där förra...
2
Svar
29
· Visningar
3 649
Senast: Sammet
·
B
Hästhantering Jag har ingen aning om hur jag ska fixa detta så därför behöver jag hjälp. Jag har ett eneglskt fullblod som jag "tror" är rädd för...
2
Svar
39
· Visningar
3 945
Senast: Buck
·
A
Hästhantering Har en unghäst, två år, som jag inte haft så länge, men har upptäckt, att han inte kan stå still när hovslagaren är här. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
1 474
Hästhantering Flytta gärna tråden om den ligger fel! Flyttade min 4 åring till ett nytt stall i tisdags kväll. Ihopsläppet med de två valackerna...
Svar
9
· Visningar
1 234
Senast: palle
·
G
Hästhantering Hej! Jag har ett 6-årigt varmblodssto (tävlingshäst, trav) som beter sig mycket konstigt. Hon är ALLTID arg på andra hästar, finns...
Svar
10
· Visningar
2 771
Senast: Sammet
·
T
Hästhantering Har ett litet problem med mitt fullblodssto. När jag ska lägga på sadeln börjar hon gå runt och vägrar låta mig komma nära ryggen på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 950
Senast: CBoggie
·
B
Hästhantering Hallå! Jag/vi har en liten shettis dam som är 6 år som är lite fjantig emellan åt. Vatten är livsfarligt hon skuttar undan för...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Jag har ett fullblodssto som är ganska så flockbunden. Hon är precis under igångsättning efter föl, vila mm. Gått lite galopp som yngre...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: Houdinie
·
Hästhantering Har haft någon tidigare lastnings-tråd men har lite andra funderingar nu. Har haft min kuse i snart 4år, lasttränat flitigt men mest...
2
Svar
24
· Visningar
2 809
Senast: Snubbelfot
·
Hästhantering Jag hörde från min häst uppfödare att min häst har en diagnos eller form av cpskada som hon fick vid födseln. Har någon erfarenhetav...
Svar
9
· Visningar
1 563
Senast: Xena
·
Hästhantering Flytta tråden om den ej hör hemma här... Vi har ett lösdriftsstall med 2 stora hagar, 3 resp 6 hästar i dem. I den största...
2
Svar
35
· Visningar
3 612
Hästhantering Det här kanske är världens dummaste fråga, men min kära häst har kommit på att hon kan slänga svansen över tömmen när man tömkör så fort...
Svar
19
· Visningar
1 953
Senast: Verdandi
·
Hästhantering Skulle gärna vilja ha lite input hur jag ska börja lösa det problem som uppstått nu när jag bytt stall och häst :crazy: Köpte en...
2
Svar
22
· Visningar
3 276
Senast: iNHALE
·
Hästhantering I Fredags morse fick vårat sto ett väldigt fint, starkt och stort hingstföl, allt var bra. Dagen efter var de ute i padocken en liten...
Svar
10
· Visningar
1 987
Senast: Digbil
·
Hästhantering vet inte om det är sommar känslor min häst har eller vad det är. Men hon börjar vara stört omöjlig att fånga i hagen ( eller har alltid...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: iNHALE
·
L
Hästhantering Hej Jag behöver tips på hur jag på ett bra sätt kan få min ponny 5år att sluta hälla ut vattnet i hinkarna ute i hagen. Hon har fått...
Svar
15
· Visningar
2 473
Senast: LillaGubben
·
Hästhantering Sommaren är på god väg, och så även sommarbetet, men jag har ett litet dilemma. Mitt sto är enda stoet i stallet, sommarhagarna...
Svar
7
· Visningar
1 254
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka