Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

5
Hästhantering Mitt sto har annars gått rätt in i tarnsporten med förra ägaren och även med mig de gånger vi kört, ett par gånger då. Har haft henne i...
2
Svar
20
· Visningar
3 382
Senast: tuaphua
·
M
Hästhantering Tänkte och tyckte att det är lite kul att höra hur era hästar/ponnyer är. :banana: :love: - Hur är hon/han i dressyr, hoppning och...
2
Svar
35
· Visningar
3 031
Senast: Gesska
·
Hästhantering Hej! Har precit fått hem en underbar individ ( i fredags,1 dag alltså) Är jätte lugn i hagen. Går själv just för stunden men kommer...
Svar
13
· Visningar
1 367
Senast: axel
·
Hästhantering Min hovslagare var på besök idag och skodde om ena damen. Han sa att hon "som vanligt var stel i sitt framknä". Tydligen så har hon...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Det är ju några år kvar innan man kan skaffa egen häst, men jag ville endå gärna ha svar på några frågor: (om det är okej;)) 1...
Svar
10
· Visningar
2 129
Senast: millan10
·
Hästhantering Skulle ta ut vallacken i hagen i går efter ompyssling, i hagen går vallackens lillebror, en unghingst. Hingsten försöker då betäcka...
Svar
9
· Visningar
1 810
Senast: Morcraban
·
Hästhantering Jag håller på att träna min häst inför premieringen men har problem med att få henne i bra trav om jag får henne i trav alls för hon...
Svar
10
· Visningar
1 175
Senast: p_c
·
Hästhantering Hästar mår ju bäst av att behandlas som hästar, de ska få leva så naturligt som möjligt osv! MEN! I det vilda så är ju en hästflock...
Svar
9
· Visningar
1 336
Senast: sandrafors
·
S
Hästhantering Undrar om det finns någon/några med erfarenhet och/eller kunskap om hur mycket man kan "nöta" på ett föl? I min unghästbok förespråkas...
Svar
2
· Visningar
1 103
Senast: Seabaz
·
B
Hästhantering Hej! Jag har ett 3-årigt halvblodssto som nu efter lastträning är exemplarisk att lasta i och ur transporten. Jag har även tränat på att...
2
Svar
21
· Visningar
5 026
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Skriver problemen direkt: 1. Försöker slingra sig vid utridning. 2. Vill inte bli riden i paddocken. 3. Flyttar sig vid sadling. 4. Är...
Svar
5
· Visningar
1 316
Senast: trailtokan
·
M
Hästhantering Min häst står i sjukhage pga fång. Den är i storlek med en box och jag har lagt dit mjukt underlag så enda skillnaden är att hon står...
Svar
10
· Visningar
6 841
Senast: milla456
·
Hästhantering Jag har en 3 årig valack som jag köpte i Januari. Då var han så gott som helt ohanterad. Gick över bommen när jag skulle hämta honom...
Svar
10
· Visningar
2 678
Senast: Lykka
·
Hästhantering I april köpte jag ett ettårigt shettisto som då var nästan ohanterad och togs direkt från mamman och flocken till mig. Hon gick i...
Svar
10
· Visningar
1 909
Senast: EmmaW
·
Hästhantering Stretching av häst kvinnan som bor på gården där jag har min medryttarhäst (är som min egen, hästen alltså haha) ska lära mig de där...
Svar
10
· Visningar
2 107
Senast: Snuffel
·
Hästhantering Min häst har blivit en riktig häxa att ta in. Hon lägger öronen bakåt och kommer på, allt springer iväg. har jag nått gott med brukar...
2
Svar
23
· Visningar
2 566
Senast: Nomina
·
H
Hästhantering Hejsan! Mitt sto halkade på en sten och fick ett litet skrapsår för några dagar sedan, men hon verkar vara öm.. Vad ska man göra för...
Svar
8
· Visningar
1 199
Hästhantering Har en liten undran som kanske ni kan hjälpa mig med. Min herre (19 år) Är en gammal travare som jag skolat om till ridhäst i både...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: methejenny
·
H
Hästhantering Hej! :) Jag har haft min häst i snart ett halvår nu och har lite frågor. Han är supersnäll i all hantering, men det känns som att...
Svar
9
· Visningar
1 570
Senast: methejenny
·
Hästhantering heej :) jag har ett sto som har fått ett föl som nu är 2 månader. när kan jag börja rida på stoet igen efter att hon har fölat? vad är...
Svar
18
· Visningar
4 826
Senast: Skyggni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka