Sammet
Trådstartare
Sv: Onödigt "våldsamt" hos veterinären
Precis min åsikt och det skrev jag lite senare också i ett inlägg. Som ägare (det avr inte min häst denna gång men när jag är med min häst hos vetten) vill ju jag se hur hästen rör sig och höra vad vetten säger.
Sen är det ju skillnad på ouppfostrad och ouppfostrad...
Veterinären har en viss tid inbokad för hästen, då hinner man med vad man hinner med... Så behöver man visa hästen vid hand under den tiden och inte hinner mer tja... då får väll hästägaren bita i det sura äpplet och ta det då... EN dyr lektion i att visa häst vid hand hos veterinären...
(sen kan tilläggas att vi fick vänta på veterinären trotts att vi var i tid för de hade tagit lunch som drog ut över vår tid... )
På det där skulle jag vilja tillägga att ägaren aldrig ska springa med hästen den ska ju se hur hästen rör sig vid utredning. En bra veterinär talar även om vad den ser och förklarar lite om det. Skulle aldrig springa med en häst vid en hältutredning det finns veterinärassistenter för det.
Precis min åsikt och det skrev jag lite senare också i ett inlägg. Som ägare (det avr inte min häst denna gång men när jag är med min häst hos vetten) vill ju jag se hur hästen rör sig och höra vad vetten säger.
Att spöa upp en häst vid liknande situation har jag faktiskt sett förut dock då en häst som inte direkt var medgörlig alls och faktiskt behövde talas om vem som bestämde kanske på lite fel sätt men oupfostrade hästar har man inte tid med när man har packat schema.
Sen är det ju skillnad på ouppfostrad och ouppfostrad...
Veterinären har en viss tid inbokad för hästen, då hinner man med vad man hinner med... Så behöver man visa hästen vid hand under den tiden och inte hinner mer tja... då får väll hästägaren bita i det sura äpplet och ta det då... EN dyr lektion i att visa häst vid hand hos veterinären...
(sen kan tilläggas att vi fick vänta på veterinären trotts att vi var i tid för de hade tagit lunch som drog ut över vår tid... )