Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Min mellanhund har ett beteende som gör att jag sakteliga blir lite galen faktiskt, så lite nya tips hade varit på sin plats. Kort...
Svar
15
· Visningar
1 487
S
Övr. Hund Vi har precis fått hem vår lilla Marcel. Mamma har varit pälsdjursallergiker, och vill inte bli det igen, så hon vill inte ha honom på...
2
Svar
28
· Visningar
8 115
Senast: saraah
·
Hundträning Jag har en liten intressant tanke... Jag har bara sett ledarhundar för blinda men jag har hört talats om ledarhundar för döva också...
2
Svar
25
· Visningar
2 875
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Jag är ingen hejare på det här med hundar men har undrat nu en tid, ibland på min morgonpromenad så möter jag en man och hans hund i...
2
Svar
20
· Visningar
12 205
Senast: Wiiee
·
L
Hundhälsa Mina hundar rök ihop över en leksak, den ena fick ett smalt rispsår ,avlångt ca 2 cm, ser ut som det är rispat längs med, det är rött...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: eerijka
·
S
Hundavel & Ras Hej! Jag har parat min hund och vi skrev ett parningsavtal. I avtalet står det att hanhundsägaren ska få 10% av varje såld valp...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: Druvan
·
Hundavel & Ras Håller på att utreda en schäfer som tuggat på en dvärgpincher. Brukar alltid börja med att kolla så mycket jag kan av stamtavlan på...
Svar
14
· Visningar
1 822
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Vi har en tik som är 6 år,är hon för gammal att få valpar första gången? Rasen är Leonberger om det spelar någon roll. Vi har hittat...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 266
Senast: Calazirya
·
Övr. Hund Någon som har en sån? Nakenvarianten? :love:
2 3
Svar
48
· Visningar
6 721
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Jag kastrerade min hund för ett par år sedan, och efter operationen blev hon inkontinent. Inte lite småskvätt, utan tvärtom - går hon...
Svar
0
· Visningar
2 606
Senast: Turali
·
Hundavel & Ras till utställning om hunden på utställningsdagen är 9 mån OCH 2 dagar? I valpklass 6-9 mån eller Öppen klass 9 mån- Det gäller...
Svar
5
· Visningar
1 020
Hundhälsa Nu har jag suttit ett x antal timmar och läst om olika medel som ska vara bra för lederna hos vovvar. Kom fram till att Glucoflex...
Svar
4
· Visningar
1 650
Senast: _Maria_
·
Hundhälsa Min rottweiler tik 5 år. Hon är kanon röd i ögonen, svullen struphuvudet . Luktar illa i munnen , äter massor med gräs o jord. Nyser...
2
Svar
29
· Visningar
6 052
Senast: Pigan
·
W
Övr. Hund Hur lång tid tar det att trimma era hundar från helt otrimmat? Min lilla springer tar ca 3 timmar varje gång, är det så lång tid det...
Svar
5
· Visningar
1 564
Senast: Gnist
·
Hundhälsa Vår ena tik har nu haft diarréer i drygt 2 veckor. Var hos veterinären för första gången i måndags, en enkel undersökning gjordes och...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: paradiset
·
Övr. Hund På ett annat hundforum ligger nu en intressant tråd om hur man ska kunna acceptera hundträning som är raka motsatsens mot ens egna syn...
2
Svar
32
· Visningar
3 055
Senast: Och_Aye
·
Hundavel & Ras Hejsan! Har en liten amstaff kille på 3,5 månad, helt underbar och han har ramlat ner på jorden *äntligen* kan vara själv, skäller...
Svar
15
· Visningar
3 558
Senast: Genesis
·
M
Hundavel & Ras Hejsan! Jag har en kompis som funderar på att skaffa en Tollare. Han har dock inte studerat rasen väldigt ingående och försöker därför...
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: Praefatio
·
S
Hundhälsa Min 9 veckors gamla hanvalp juckar ibland men ganska ofta på andra hundar...oavsett om det är tikar eller hanar :crazy: Och nu...
Svar
7
· Visningar
13 718
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Jag satt och läste en annan tråd och började fundera på hur vanligt det egentligen är att man använder sig utav samma veterinär till...
2
Svar
34
· Visningar
3 212
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31