hund begränsad till nedervåningen

Sv: hund begränsad till nedervåningen

Jag håller med Swat. Jag ser inga problem vilket som.

Våran hund (omplacering) kan inte sova uppe hos oss. Jag har prövat och då stökar han tills han får gå ner och lägga sig i hallen där det är svalt och skönt. Han trivs bäst där. Hunden i fråga är normalt social, pigg och livlig så jag ser inga problem med att ha hunden på bottenvåningen själv.

Jag håller också med er som säger att det visst inte ska vara någon fara.
Mina hundar får inte sova i sovrummet när vi är hos min pojkvän utan sover i hallen utanför. Hemma i min lilla etta sover dom däremot med mig. Enda skillnaden som jag själv märker är att dom har lättare att sova längre och lite mer oregelbundet när de sover nära, medan när de sover i "eget rum" är mer rutinbundna och gärna vill gå ut prick sju.

Knapplån.

Ser inga problem att lära hunden sova själv på nedervåningen.

Uppväxt med hundarna i sängen och för några år skulle jag aldrig kommit på tanken att ha de på annat sätt ;)
När mamma skaffade ny kille för nått år sen som inte gillade hunden i sängen blev min donna förpassad till soffan istället - något hon inte gillade (saluki som hon är blänger hon surt och ignorerar en när hon blir "illa" behandlad, soffan står 1m från sängen, med sov precis lika väl som vanligt)

Sen jag flyttade till Island så har allt ändrats, för det första är de få hundar som bor inne och gör dom det - hallen.
Hos mina svärföräldrar bor alla hundarna i hundhus, förrutom gammeltanten som bor inne i hallen(mest för att hon behöver äta så himla mkt mer än de andra). Min egen donna bor ute i stallet och är van med det sedan valpstadiet och hon är ingen innehund.. Visst, är de mysigt att få komma in en sväng ett tag.. Men herregud jag skulle behöva frysa ihjäl inne för att hon skulle kunna bo inne, över 15grader varmt - då dör hon, de går nämligen inte att sova i 20graders värme..
Och det verkar inte gå någon som helst nöd på henne för att hon inte umgås med mig på natten... På dagarna däremot är de fullrulle och världens gossegris.

Så JA du kan ha hunden på bara nedervåningen.. Mys i soffan hela kvällen och sen sova på sin plats i hallen är en fantastisk lösning.

//Petronella

Det fattar inte jag, tänkte ni pröva er fram? Sånt kollar man väl innan.

Nej. Alltså. Hon har mest varit allergisk mot katter, och om allergin skulle utvecklas och hon skulle bli allergisk mot Marcel, vet jag inte vad vi skulle göra. Men risken är inte så stor, men vi vill inte chansa.:)

Nej. Alltså. Hon har mest varit allergisk mot katter, och om allergin skulle utvecklas och hon skulle bli allergisk mot Marcel, vet jag inte vad vi skulle göra. Men risken är inte så stor, men vi vill inte chansa.:)

Om ni inte ville chansa så varför köpte ni inte en allergi-vänlig ras?

Jag tycker inte det är så stor skillnad på att lämna ensam på natten jämfört med dagen faktiskt. Min hund sover/vilar nästan dygnet runt, bortsett från promenader och träning såklart. Stora delar av min vakna tid sitter jag ofta och pluggar eller liknande och då ligger han och vilar. Är han ensam ligger han också och vilar.

Däremot, att vara i ett annat rum/våning är väl en sak. Men inte som liten valp, och förutsatt att den får sällskap resten av dygnet.

Däremot, att vara i ett annat rum/våning är väl en sak. Men inte som liten valp, och förutsatt att den får sällskap resten av dygnet.

Vilket är precis som det kommer vara! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
453
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 743
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 846
Senast: Maniac123
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 547
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka