Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa För ca 1 år sedan insjuknade Ian plötsligt med ganska kraftiga symptom. Han var slö, kissade och drack mycket och var inte särskilt...
Svar
16
· Visningar
2 809
Senast: MrsScabtree
·
Hundhälsa Jag har en dalmatinerpojk här hemma på snart 4 månader som jag har planerat att kastrera. Men när gör man detta lämpligast på en hanhund?
2 3 4
Svar
78
· Visningar
17 663
Senast: paradiset
·
Hundhälsa Min hund (Bostonterrier 8 kilo) åker i en mjuk väska som sitter placerad bakom passagerarstolen. På golvet. Vet givetvis att en bur är...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 586
Senast: Misiaczek
·
Övr. Hund Någon som har halsband från Dogartist? Är de bra? :)
Svar
4
· Visningar
593
Senast: Lazy Lady
·
Övr. Hund Jag har anmält Sooki till utställning nu i slutet av månaden, men hur är det, brukar man trimma pälsarna i valpklass? Hon har ju inte...
Svar
0
· Visningar
532
Senast: Sablar22
·
Hundhälsa Min tjej har börjat klia sig en del i rumpan. Alltså så hon sitter och drar rumpan för att klia sig. Mer än vad jag sett andra hundar...
Svar
5
· Visningar
4 734
Senast: MM
·
Hundavel & Ras Hej Någon som behandlat sin tik med Alizin vid lindrig Pyo (livmoders inflammation?) Vet ni om ägglossningen kommer tidigare i löpet...
Svar
0
· Visningar
1 175
Senast: Maali
·
Hundträning Har ni börjat träna backa? hur i så fall? Det mesta är jag intresserad är att lära mina hundar trampa med tassar t.ex. på ett träd eller...
2
Svar
29
· Visningar
4 024
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Börjar med att skriva att jag ska ringa veterinär direkt imorgon bitti, så har vi den biten avklarad! Tar det från början. I...
Svar
4
· Visningar
1 383
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa ...ska ringa veterinär i morgon, misstänker inflammation. Men tror ni att det skulle funka att testa vitlök? Eller gör det mer skada...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Är det stor skillnad på bett från hund och varg? Jag funderade på det idag när jag läste en artikel om en hund som attackerades för...
2
Svar
24
· Visningar
4 293
Senast: apocalypsen
·
Övr. Hund Min hund blir alldeles vild på kvällen efter att hon fått rejält med motion på dagen. Idag var vi ute och red (efter två veckors vila...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Boerperd
·
Hundavel & Ras Av ren nyfikenhet... Hur hade pälsen blivit? Finns det en sån blandning?
Svar
1
· Visningar
716
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har en blandrastik på 1½år och jag har nyligen läst Cesar Millans bok där det står att hunden ska gå bredvid eller bakom en och det...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
18 932
Senast: kvandi
·
Hundhälsa Är lite orolig över min hund, Curly hane på 6 år. Han inte är född liten ca 43 kg och mankhöjd på lite över 60 cm har han även en rätt...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Lazy Lady
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i framtida hundtankar! Nu vill jag gärna ha lite tips angående passande hundraser. Gärna av er som har praktisk erfarenhet...
Svar
2
· Visningar
943
Hundhälsa Efter att ha läst en del trådar här, så börjar man ju så klart fundera på vad det är man stoppar i sin hund. Våra hundar (Tysk...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 593
Senast: fijja
·
Övr. Hund Jag har en väninna som jag har känt i nästan 20 år, sedan jag var 14-15 år. Hon har bott hos mig i omgångar och vi har alltid stått...
2
Svar
25
· Visningar
2 921
Senast: Petruska
·
Övr. Hund En liten update, tänkte jag. Det finns ju många här som hängt här en halv livstid precis som jag, och en del av er vet jag har...
Svar
7
· Visningar
1 529
Senast: elgur86
·
Övr. Hund Hur ofta putsar/smörjer ni hundens lädersaker? Hur ofta tvättar ni hundens t.ex täcken osv?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 628
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka