Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras För registrering av BCs, tor dom månne det skulle gagna fåren? http://tidningen.djurskyddet.se/2013/05/risker-med-farvallning-diskuteras/
Svar
5
· Visningar
1 387
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Ska flyga till Turkiet med min hund den 13 juni. Ska till veterinären den 7e för att vaccinera hennes valpar, så tänkte göra frisk...
Svar
1
· Visningar
1 175
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Låt säga att jag tar en hund på foder, en tik. Kostnader som har med aveln att göra ska bekostas av uppfödaren, men vad gäller med...
2
Svar
20
· Visningar
8 733
Senast: Garaget
·
Hundhälsa I senaste numret av Brukshunden, som skickas ut till alla som är medlemmar i SBK eller Sveriges Hundungdom, finns en lång artikel om...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag har en eurasierhanne som är året nu i dagarna. Har sett att det är en utställning i Svenstavik första helgen i augusti och är lite...
2
Svar
32
· Visningar
4 624
Senast: Sablar22
·
Hundavel & Ras Tänkte bara höra med er mer hundkunniga vilka raser som kan tänkas vara inblandade i denna lille? 4 månader gammal...
Svar
12
· Visningar
2 188
Senast: Thera
·
Hundhälsa Såg precis denna (http://www.svtplay.se/video/312218/lyckopiller-till-husdjur) på svt play. Skrämmande i mina ögon. Klart att människan...
Svar
15
· Visningar
4 908
Senast: pulkaskurk
·
Övr. Hund Är det någon som fungerar? Om man är i ett varmt land på runt 30-40 grader, borde den inte torka snabbt då ? Testa en på hööks för...
Svar
10
· Visningar
3 618
Senast: Smurfoff
·
Hundhälsa Hej! Såhär ligger det till, en nära vän till mig har spenderat senaste året arbetandes utomlands. Hennes nu 7-åriga kastrerade blandras...
Svar
7
· Visningar
1 322
Senast: wellanw
·
Hundavel & Ras Eventuellt blir det valp till hösten/vintern här och vi har velat fram och tillbaka vad vi ska ha för ras. Vi har varit inne på...
Svar
6
· Visningar
2 243
Senast: ASKAPLASKA
·
Övr. Hund Hej! Jag har hört något om att valpar inte bör gå i trappor, inte just för själva risken att ramla ner utan för att det är skadligt på...
Svar
11
· Visningar
4 261
Övr. Hund Jag får hem en 8 veckors valp om ett par veckor, och jag undrar hur länge ni andra har väntat innan ni tagit ut valpen utanför hemmet...
Svar
13
· Visningar
4 411
Senast: Domino_s
·
Hundhälsa Pingu har den senaste veckan fått mystiska svullnader på nosryggen efter promenad.?De har sett ut ungefär som myggbett, men har inte...
Svar
1
· Visningar
1 647
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Har fått ett tips om ett tillskott som ska vara bra för allergihundar. Nu när fiffis allergi blommat upp igen kommer jag naturligtvis...
2
Svar
22
· Visningar
5 200
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Mina hundar får ju färskfoder/barf och jag kom att tänka på det, ang att dom äter en hel del ben. Om dom skulle sätta en bit i...
Svar
12
· Visningar
8 134
Hundhälsa På fredag har jag bokat besök hos veterinär med min gamling (10 år) då han på senaste året helt omotiverat börjat bli skottberörd. Han...
Svar
7
· Visningar
2 089
Senast: Lizah
·
Övr. Hund ... på två veckor. Ser ni varför? Fritte och jag kom med på inte bara en utan TVÅ tävlingar helgen 8-9 juni. Mattes absolut första...
Svar
5
· Visningar
934
·
Övr. Hund Jag har fått lust att ta med mina hundar på en roadtrip i sommar. Har aldrig haft med dem utomlands förut så jag känner mig rostig på...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: falukorw
·
Övr. Hund Blev tillfrågad om jag ville köpa valp och sade bestämt nej. Helt fel tid med nytt jobb mm mm. Åkte och tittade på liven, sade...
2
Svar
20
· Visningar
4 447
·
Hundhälsa Mina förälsrar äger en 10årig hund som är jag tycker är stel och stapplig, haltar i perioder. Vill helst inte galoppera eller trava utan...
Svar
12
· Visningar
3 088
Senast: StandByMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka