Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

P
Hundhälsa Vår gammeltik har varit frisk som en nötkärna hela sitt liv, men för ett par månader sedan fick hon först litet typ eksem, på bogen som...
Svar
13
· Visningar
796
Senast: nilie
·
Övr. Hund Hej! Jag tränar rally och har problem med att få hunden att sätta sig rakt när jag dirigerar den från att ha suttit framför mig till att...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Jag har fått uppfattningen att det går att uppfostra hunden att hålla sig tills man kommer till lämpliga rastmarker där man kan och får...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 280
Senast: machafuko
·
Hundavel & Ras Vilka här har golden? Kan ni hjälpa mig? Är väldigt inne på att det ska bli en golden i våran familj. Antingen DP-linjer eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: MaddeFaxi
·
Övr. Hund Visst finns det fler styrelseledamöter här? Ibland har jag saknat att ha någon utomstående styrelse- och föreningsperson att bolla med...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 325
Senast: HeleneK
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en bättre hundbil, men i vanlig ordning blir jag bara förtjust i bilar med tröskel i bagageutrymmet. Så, finns det...
Svar
8
· Visningar
2 946
Senast: bollen__
·
Hundträning För en helt nybörjare inom tävlingslydnad var ska jag börja? Jag har tävlat agility och rallylydnad med min andra hund men aldrig ens...
Svar
10
· Visningar
1 088
Senast: Lejonelle
·
Hundhälsa https://www.ucdavis.edu/news/early-neutering-poses-health-risks-german-shepherd-dogs-study-finds Har ar "the highlights" 7 % of...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa För att ta med hunden till Norge krävs ju numera ett hundpass samt avmaskning för dvärgbandmask utförd av veterinär. Är det någon som...
Svar
10
· Visningar
1 400
Övr. Hund Hur stor plats har din hund i sin bilbur? Lägg gärna i bild :) Minn har gott om plats i sin och den är faktiskt laglig enligt jbv mått...
Svar
5
· Visningar
2 073
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Min tik gillar inte att simma. Hon springer gärna i vattnet men vill inte simma. I morse förstod jag varför. Jag "tvingade" henne ut på...
Svar
6
· Visningar
655
Senast: Tora
·
Övr. Hund Finns det några regler för hur stort ett bagageutrymme ska vara vid transport av hund, dvs om man inte använder bur utan har t ex...
Svar
6
· Visningar
646
Hundavel & Ras Nu verkar det som vi bestämt oss!! Har hittat en vit herdehunds tik som vi med stor sannolikhet kommer att köpa!! Är så glad och...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: Sansa
·
Hundhälsa Jag har en tibetansk mastiff valp på snart sju månader som sista dagarna upplevts stel efter vila. Åkte till veterinären idag där visade...
Svar
11
· Visningar
5 581
Senast: Ela
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva tips och råd. Min hund får fullkomlig panik av flugor. Hon blir superstressad och vet inte var hon ska ta vägen...
Svar
2
· Visningar
606
Hundavel & Ras Kollade den här länken med lite jämförelsebilder då och nu http://emgn.com/s2/100-years-ago-11-popular-dog-breeds-unrecognizable/...
Svar
14
· Visningar
1 280
Senast: Modig_Korn
·
Övr. Hund Snabb fråga: Avstånd mellan slalompinnarna?
Svar
4
· Visningar
498
Senast: Snuffsan
·
Hundhälsa Min hund är en sjusovare. Han är väldigt pigg och lekfull från cirka klockan 14 till läggdags, men sover hela natten och på förmiddagen...
Svar
9
· Visningar
955
Senast: prallan
·
Hundhälsa Det verkar råda väldigt skilda meningar om det här med vaccination. Till och med internt på vår veterinärstation - vaccinera varje år...
2
Svar
23
· Visningar
3 323
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej alla. Nu ar det inte langt tills vi far hem nya valpen :) Vi har redan en 2.5 arig schafer tik, och valpen kommer bli en hane...
Svar
9
· Visningar
1 855
Senast: ElinAgnes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30