Vaccinera och i så fall mot vad?

Jag har alltid blivit rekommenderad KC till min dvärgschnauzer (7,5 kg), hörde inte detta förrän tidigare i år. Alltid utan biverkningar dock.

Vi hade en period då vi inte gav det heller men ffa för att vi tyckte hundarna for illa när de fick vätskan i näsan. Inget jag upplever nu dock!

@Nirvana hur stor är din hund?
En teori är att din hund hade en infektion i kroppen, tex kennelhosta, och när hon blev vaccinerad så triggades den igång när immunförsvaret sänktes av vaccinet. Alltså inte en biverkning på vaccinet.
Säger inte att det är så men att det är möjligt.

Tråkigt att hen är sjuk! :(
Hoppas på snabbt tillfrisknande!

Vi hade en period då vi inte gav det heller men ffa för att vi tyckte hundarna for illa när de fick vätskan i näsan. Inget jag upplever nu dock!

@Nirvana hur stor är din hund?
En teori är att din hund hade en infektion i kroppen, tex kennelhosta, och när hon blev vaccinerad så triggades den igång när immunförsvaret sänktes av vaccinet. Alltså inte en biverkning på vaccinet.
Säger inte att det är så men att det är möjligt.

Tråkigt att hen är sjuk! :(
Hoppas på snabbt tillfrisknande!
Hon väger 2 kilo. Visst är det möjligt, men har inte hört att det går kennelhosta i området och mina andra hundar är som vanligt. Egentligen spelar det ju ingen roll varför hon blev dålig, vill inte ge det vaccinet igen iaf.
Vi har precis varit hos en annan veterinär och fått antibiotika och hostdämpande utskrivet så nu hoppas vi på det bästa.

Hon väger 2 kilo. Visst är det möjligt, men har inte hört att det går kennelhosta i området och mina andra hundar är som vanligt. Egentligen spelar det ju ingen roll varför hon blev dålig, vill inte ge det vaccinet igen iaf.
Vi har precis varit hos en annan veterinär och fått antibiotika och hostdämpande utskrivet så nu hoppas vi på det bästa.

Förstår att du inte vill ge det igen, det hade inte jag heller gjort. Varken till mina egna om det hänt mej eller till någon patient som hade reagerat så.
Som sagt, hoppas hon blir pigg fort nu!

Liknande trådar

Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 898
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 223
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 017
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar