Nu har jag visserligen inte hund just men har varit dagmatte till flertalet hundar och vill ändå ha ett ord i saken.
Givetvis är det viktigt att ha grundläggande principer för var hunden kan och inte kan göra sina behov. Men just uttrycket "på kommando" gillar jag inte i sammanhanget. Det är ändå levande varelser vi talar om och för mig låter det som psykiskt plågeri att ha ett kommando för när hunden får utföra en sådan naturlig sak. Jag tycker att det är viktigt att låta mina hundar vara hundar när det är ute, med det menar jag dock inte att de får springa hur som helst och göra vad de vill. Hoppas ni inte missförstår mig. Jag brukar inte låta mina hundar bajsa eller kissa var de vill, men gör de ifrån sig om vi tränar eller transporterar sig så är det för mig hela världen. Som tidigare sagt i tråden så förstår de flesta hundar själv vad som är lämpligt och inte :angel::D
Om det är psykiskt plågeri att hunden inte får göra ifrån sig överallt- gäller samma för människa?
Själv skulle jag gärna se att katter plågades med att inte få göra från sig överallt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 011
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar