Jag önskar mig ett larm som avger "blixtar o dunder" varje gång em hundjävel pissar på min soptunna. Det skall vara tillräckligt kraftfullt så att hunden skiter på sig o håller sig borta från min tomt. Hur kul är det på en skala från 0 till 10 med hundskit på stigen upp till mitt hus?
Sätt upp en arg lapp på tunnan? :D

Jag önskar mig ett larm som avger "blixtar o dunder" varje gång em hundjävel pissar på min soptunna. Det skall vara tillräckligt kraftfullt så att hunden skiter på sig o håller sig borta från min tomt. Hur kul är det på en skala från 0 till 10 med hundskit på stigen upp till mitt hus?

Jag har två infarter till mitt hus. På båda sidor fick jag igår plocka upp hundskit som låg mitt i vägarna. Finns en bajstunna fem meter bort från ena, två meter från andra. :up:
Inga onda tankar om hundarna, men människorna borde fan mulas med vad de lämnar kvar. :wtf:

Min och grannarnas häckar är helt svarta fläckvis, där hundars ständiga pissande dödar kvistarna. Lagom kul. :meh:

Monster får inte markera på elskåp, postlådor, soptunnor, bilar och liknande, men heller inte planteringar där folk ska hålla på och rensa ogräs och liknande, eller folks häckar. Pinkar en pinkar alla, och regn sköljer inte bort det så cirkeln upphör - nu pinkar ju som sagt så gott som alla på häckarna ändå, men jag vill i alla fall inte bidra.

Lånad bild, men såhär ser det ut:
Thuja1.jpg
Ja men det är ju inte alla buskar som är så känsliga som tujor (är det väl?).

Ja men det är ju inte alla buskar som är så känsliga som tujor (är det väl?).

Nej, inte lika känsliga (thujorna svartnar direkt), men även diverse lövhäckar dör när flera pinkar. Dessutom är det ärligt talat inte den mysigaste doften att ha bredvid sin uteplats... (Nej, det regnar inte bort - och det fylls på hela tiden.)

I min tur ser jag liksom inte problemet med att inte låta hunden pinka på folks saker? En planterad häck (eller blomrabatt, eller vad det nu kan vara) är ju inte skadligt att hoppa över tycker jag. Det finns - i alla fall häromkring - gott om ogräs istället.

Jag ser verkligen inte problemet sålänge busken inte blir skadad. Vilket de flesta buskar inte blir.

Planteringar är no-no i min värld. Det är ju jätteäckligt att behöva sitta bredvid (i en park), rensa (vid tomtgränsen), få sönderpinkat (vid infarten) och vad det nu kan vara.

Lyktstolpar får våra hundar markera på, men jag har också ett kisskommando just för att snabba upp processen när det inte är läge att promenera tills det händer.

Min hund får kissa och bajsa var som helst, givetvis plockar jag upp skiten om vi inte är ute i skogen.
Hade jag haft en hanhund, så skulle jag inte låta honom kissa på andras egendom, men nu har jag tik och hon sätter ju sig ju ner och markerar inte på saker.

Nu har jag visserligen inte hund just men har varit dagmatte till flertalet hundar och vill ändå ha ett ord i saken.
Givetvis är det viktigt att ha grundläggande principer för var hunden kan och inte kan göra sina behov. Men just uttrycket "på kommando" gillar jag inte i sammanhanget. Det är ändå levande varelser vi talar om och för mig låter det som psykiskt plågeri att ha ett kommando för när hunden får utföra en sådan naturlig sak. Jag tycker att det är viktigt att låta mina hundar vara hundar när det är ute, med det menar jag dock inte att de får springa hur som helst och göra vad de vill. Hoppas ni inte missförstår mig. Jag brukar inte låta mina hundar bajsa eller kissa var de vill, men gör de ifrån sig om vi tränar eller transporterar sig så är det för mig hela världen. Som tidigare sagt i tråden så förstår de flesta hundar själv vad som är lämpligt och inte :angel::D

Dock tror jag att du missar själva poängen och psykiskt plågeri är lite i överkant kan jag tycka.

Med kommando avser i alla fall jag att jag talar om att "nu vill jag att du fokuserar på att gå på toa", inte regelrätt tvång att hunden ska göra ifrån sig..
För mig är det snarare väldigt användbart, tex tillfällen toabestyret måste gå snabbt så vet min hund klart och tydligt utan konstigheter vad jag vill - precis som i all annan vardaglig kommunikation vi har. Hundar som vet vad som förväntas/vad man ska göra är trygga hundar snarare så kan inte likställa det med psykisk misshandel alls.
Plus att kunna dirrigera hunden mot lämpligt toaområde och inte precis vart som helst.

Givetvis måste du ansvara för att vara lyhörd för din hund och se till att den inte kommer ut liksom i sista stund heller.

Senast ändrad:
Jag har kommando på att kissa och bajsa. Använder det varje morgon vid rastning. Annars skulle det ta en evighet innan hundarna gjorde ifrån sig.

Dock tror jag att du missar själva poängen och psykiskt plågeri är lite i överkant kan jag tycka.

Med kommando avser i alla fall jag att jag talar om att "nu vill jag att du fokuserar på att gå på toa", inte regelrätt tvång att hunden ska göra ifrån sig..
För mig är det snarare väldigt användbart, tex tillfällen toabestyret måste gå snabbt så vet min hund klart och tydligt utan konstigheter vad jag vill - precis som i all annan vardaglig kommunikation vi har. Hundar som vet vad som förväntas/vad man ska göra är trygga hundar snarare så kan inte likställa det med psykisk misshandel alls.
Plus att kunna dirrigera hunden mot lämpligt toaområde och inte precis vart som helst.

Givetvis måste du ansvara för att vara lyhörd för din hund och se till att den inte kommer ut liksom i sista stund heller.

Tror inte du riktigt förstod vad jag menade i och med att ditt inlägg menar samma sak som jag gjorde. :)

Men alltså jag har också ett "kommando" för kissa/bajsa. För att uppmuntra hunden att göra det den behöver, precis som flera säger är det smidigt när man har tidspress. Men det betyder ju inte att hunden BARA kissar/bajsar på kommando. Så vad har det med lämplig toaplats att göra?

Jag svarade på en annans invändning där ang snabba pauser som du kanske såg. Men håller absolut med dig.:)

Jag önskar att grannen kunde lära sin hund att inte göra sina behov på min tomt/gräsmatta, inte så mysigt att köra över en hundskit med gräsklipparen. :yuck::turd:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 011
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar