Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Är det nån skillnad på Metacam och Rimadyl till hund? Någon vars hund haft biverkningar? Min hund har fått Rimadyl tillsammans med en 20...
2
Svar
27
· Visningar
35 278
Senast: megin
·
Hundhälsa Jag ska röntga min tik nu i höst och pratade lite om det med uppfödaren. Jag har inte gjort det förut då detta är min första egna stora...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 187
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hejsan. Jag har en hund (d/s gårdshund) som under de senaste åren fått anfall, han har varit hos vetrinär flera gånger fått blodprov...
Svar
15
· Visningar
2 199
Senast: Digbil
·
Hundhälsa lillvalpen på 7 veckor fick slemdiarré och dreglade och var allmänt hängig imorse... ingen av de andra (mina två vuxna, valpens kullbror...
Svar
12
· Visningar
1 419
Senast: Laa
·
Hundhälsa Jag hamnade precis i en diskussion med en vän ang valpar, foder, hur valpar växer och utvecklas osv. Vi är inte riktigt överens och jag...
2
Svar
38
· Visningar
4 766
Senast: Belethien
·
Hundhälsa Jag har en Vit Herdehundstik på 10mån, som är glad och possitiv till vardags.:love: Men vid annsträgning som vid längre promenader...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: Equus
·
B
Hundhälsa Det vi trodde var en avkliad fästing på min lilla sheltiekilles hals visade sig vara en godartad tumör. Eller det var i alla fall vad...
2
Svar
22
· Visningar
19 589
Hundhälsa Jag hittade precis det här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4659000 Vet inte om det är så att det...
Svar
12
· Visningar
2 239
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Ja jag har nu kollat på den dvdn "välkommen valp" som jag fick av min uppfödare. Där säger dom att man helst ska borsta tänderna varje...
2
Svar
38
· Visningar
5 420
Senast: Nila
·
Hundhälsa Hunden, 8 mån, som jag har på prov inför ev köp (skulle bestämma mig efter prel.röntgen hd/ed 29e) hoppade i söndags rätt upp i luften...
Svar
0
· Visningar
1 365
Senast: zitrus
·
Hundhälsa Hej! Hur ofta ger ni eran mat hund? Och varför? Har många kompisar som är hundägare, vissa ger 2 ggr vissa ger 3ggr vissa låter...
Svar
14
· Visningar
2 099
Hundhälsa Hej, Min 2 åriga tik har tecken på livmodersinflammation i form av bruna sega flytningar:( Hon ska till veterinären i morgonbitti...
Svar
15
· Visningar
2 260
Senast: bengeten
·
Hundhälsa Ja, vår "lilla" dobbis hanne på 10 månader har en rätt dålig kvalite på sina klor... De fnasar och spricker lätt. De hålls efter och...
Svar
11
· Visningar
1 607
Senast: SannaMark
·
Hundhälsa Hjälp min stackars hund har under en åt ett visst foder sedan bytte jag till deras högaktiva foder som det vissade sig att hon inte...
Svar
19
· Visningar
2 111
Hundhälsa Behöver skriva av mig lite. För två veckor sedan på måndag så skadade sig min Grand Danois hane. Han rev upp en stor sårskada på...
Svar
2
· Visningar
1 096
Senast: kitty79
·
Hundhälsa Hej! Har en korthårig collietik på 2 år. I fredags var hon hos veterinären hela dagen. Hon fick inte äta innan hon åkte dit på morgonen...
Svar
3
· Visningar
1 787
Senast: Tretjak
·
Hundhälsa Vår tvååriga Greyhoundkorsning har 40 graders feber och är hängig, inga andra symptom. Vågar vi vänta med att åka till kliniken tills de...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Swat
·
Hundhälsa Alice har blivit magsjuk och får inte behålla någonting :cry: Även vatten kommer upp ganska omgående, dock verkar det gå bättre om hon...
Svar
7
· Visningar
1 598
Senast: vallhund
·
C
Hundhälsa Vi har en hund som råkat ut för en olycka. Våran veterinär säger att han har en senskada i benet vilket är orsaken till att han haltar...
2
Svar
39
· Visningar
12 584
Senast: Misiaczek
·
Hundhälsa Gammelvovve har varit hängig rätt länge nu... Har börjat fundera över om det kanske börjar bli dags att för honom att gå vidare och bli...
Svar
15
· Visningar
1 631
Senast: Tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka